شناسهٔ خبر: 122252 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آئین بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در استان سمنان مطرح شد؛

راه‌ها زیر ساخت اصلی صنعت حمل و نقل و از عوامل توسعه استان است

مراسم 26 آذر سمنان.jpg آئین بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در استان سمنان با حضور استاندار سمنان، نماینده مردم شهرستانهای سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و شاغلین بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همزمان با بیست و ششم آذرماه در محل سالن اجتماعات پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ضمن تبریک آغاز هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار داشت: توجه به حوزه حمل و نقل و  فعالیت این حوزه، تاثیر مهمی بر رشد و توسعه همه جانبه جامعه دارد و توجه به آن باید بیش از همیشه مورد توجه مسئولان باشد.
منصورکیایی افزود: از آنجایی که هر کالایی یک وسیله مهم و حیاتی می‌تواند در زندگی بشر تلقی شود، باید سیستم حمل و نقل فعال باشد تا آن کالا از مبادی ورودی کشور یا از مبادی تولیدی و کارخانجات در اقصی نقاط کشور تقسیم و به دست مصرف کننده برسد لذا اگر در مجموعه حمل و نقل، توسعه‌ای وجود داشته باشد، می‌توان به توسعه کشور امید داشت، زیرا حمل و نقل لازمه توسعه است.
وی عنوان کرد: حل مشکل سوخت ناوگان، ساماندهی پایانه های باری، نوسازی ناوگان و حمایت های معنوی و کارگشایی در راستای فعالیت قانونی و خدمات رسانی بهینه این صنف در دستور کاراست و تلاش می شود با تحقق آن افزایش تعاملات، همراهی و همکاری با صنوف در راستای ارتقا کیفی و کمی خدمات را شاهد باشیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان تاکید کرد: امروز نیز همچون گذشته در جنگ اقتصادی قرار داریم و باید همانند دوران جنگ با اتحاد و همدلی و ایثار از این مرحله عبور کنیم و به یقین می توان برای پیشبرد برنامه‌ها از هم افزایی صنایع استان با صنعت حمل و نقل بهره مندی لازم را داشت.
وی در ادامه یادآور شد: شبکه ارتباطی راههای استان نیز به عنوان زیر ساخت اصلی در صنعت حمل و نقل استان از عوامل عمده رشد و توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی استان است و به عنوان شریان حیاتی و اقتصادی از جایگاه ویژه ای برخوردار است که با صرف اعتبارات کلان در طول سالیان متمادی به تکامل رسیده و محافظت از این سرمایه عظیم ملی، وظیفه‌ای سنگین را بر دوش راهداران استان گذاشته که به شکر خدا تاکنون با وجود کمبودها و کاستی ها به خوبی از عهده آن بر آمده اند.
منصورکیایی با بیان اینکه کار راهداری آمیخته ای از عشق و ایثار است توضیح داد: برخی کارها وجود دارد که اگر در آن عشق و ایمان وجود نداشته باشد ارزش‌های خود را از دست خواهد داد و راهداری از آن دسته فعالیت هایی است که نیازمند است در آن عاشقانه کار کرد و به مردم یاری رساند و در همین جا لازم می دانم از این قشر خدوم و گمنام تقدیر و تشکر نمایم.
وی در پایان گفت: همچنین از تمامی کسانی که به ما یاری می رسانند تا بتوانیم رسالت خود را به بهترین نحو به اجرا برسانیم کمال امتنان را داشته و سپاسگذاریم.
استاندار سمنان در این مراسم با تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت: رانندگان و فعالان حمل و نقل کشور علی رغم تمامی مشکلات،  به معنای واقعی لقمه حلال به خانه می برند.
سید محمد رضا هاشمی با تاکید بر اینکه رانندگان با شهامت و شجاعت فرمان حضرت امام (ره) را در حوزه حمل و نقل لبیک گفتند افزود: رانندگان استان در ایام اربعین امسال نیز، خدمات بسیار مطلوبی ارائه نموده و بسیار خوش درخشیدند.
وی در ادامه استان سمنان را دارای یکی از طولانی ترین راههای کشور دانست و گفت: در سفر ریاست محترم جمهور به استان سمنان، بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع ۱۹ نقطه پرحادثه استان اختصاص یافته که امیدواریم با اصلاح و رفع این نقاط مشکلات ایمنی راه به حداقل ممکن برسد.
عباس گلرو نماینده مردم شریف شهرستانهای سمنان، سرخه و مهدیشهر با اشاره به حضور همیشه در صحنه شاغلان حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل کالا در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی ثابت کرده‌اند که همواره گوش به فرمان رهنمودهای ولایت‌فقیه بوده و خود را سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانند.
گلرو بر تبیین رشادت های فعالان حمل و نقل جاده ای در پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خدمات رسانی به مردم و تاثیرگذاری در توسعه و اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: در بخش حمل کالاهای اساسی دشمن برنامه ریزی کرده بود که این مهم در جهت خدمت رسانی به مردم صورت نگیرد اما با تلاش و همت رانندگان توانستیم از این مرحله نیز سربلند بیرون آمده و کالاهای اساسی را به دست مردم برسانیم.
نماینده مردم شریف شهرستانهای سمنان، سرخه و مهدیشهر با تقدیر از شاخص های بالای عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: فعالین حوزه حمل و نقل و راهداران زحمتکش استان در میادین خدمت به مردم از جمله طرح جابجایی زائرین اربعین حسینی، حمل کالاهای اساسی و امدادرسانی به در راه ماندگان حماسه آفرینی کرده و بیعت خود با نظام را تجدید می کنند که وظیفه ما هم پشتیبانی و تحقق مطالبات این قشر زحمتکش‌تر، ایثارگر و تاثیرگذار در توسعه همه جانبه کشور است.
شایان ذکر است در پایان مراسم از فعالان و پیشکسوتان حمل و نقل استان و راهدار و راننده نمونه کشوری تجلیل بعمل آمد.