شناسهٔ خبر: 122255 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین خبر داد؛

طرح تفصیلی شهر بافران در مرحله ابلاغ

مهدی علمی - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین گفت: طرح تفصیلی شهر بافران در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده و فرآیند قانونی ابلاغ آن‌ در حال انجام است.

مهدی علمی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری این شهرستان اظهار کرد: شهرستان نایین دارای سه شهر می‌باشد که در حوزه شهرسازی و معماری، هر سه شهر آن (نایین، انارک و بافران) از طرح جامع مصوب برخوردارند.   

وی افزود: طرح‌های جامع اولین سطح از طرح‌های توسعه شهری بوده که با یک افق بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌های مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین کرده و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می‌کنند.    

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین با بیان اینکه طرح جامع شهر نایین در دست بازنگری است گفت: مرحله اول طرح (وضع موجود) با برگزاری جلسات کمیته کارشناسی این طرح به پایان رسیده و درسالجاری قرارداد مرحله دوم طرح  منعقد شده است.   

وی با اشاره به اینکه مراحل تهیه و تصویب طرح تفصیلی شهر انارک در حال حاضر با برگزاری جلسات کمیته کارشناسی در دست اقدام است عنوان کرد: این طرح‌ در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و براساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کاربری‌ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کند.    

علمی بیان کرد: طرح تفصیلی شهر بافران در کمیسیون ماده پنج موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده و فرآیند قانونی ابلاغ آن‌ در حال انجام است.