شناسهٔ خبر: 122256 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی اعلام کرد؛

آسفالت شدن ۶۰۰ کیلومتر از شبکه راه‌های آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: از آذر سال ۱۴۰۰ تا آذر ۱۴۰۱ با حدود ۷۰۰ هزار تن آسفالت، ۶۰۰ کیلومتر از راه های آذربایجان شرقی آسفالت ریزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی؛ اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل و رانندگان برگزارشد، گفت: با توجه به اهمیت خط کشی جاده ها در کاهش میزان خطاهای انسانی، ۴ هزار کیلومتر از جاده های آذربایجان شرقی خط کشی شده و ۴۴ نقطه پر حادثه شناسایی شده هم با عملیات های مختلف، اصلاح شده است.

وی از انجام عملیات های مختلف راهداری در ۶ هزار کیلومتر از راه های استان خبر داد و گفت: شانه سازی، اصلاح شیب شیروانی و عملیات های مشابه نقش به سزایی در حفظ جاده ها از تخریب دارد و مجموعه راهداری در این زمینه بیش از پیش تلاش خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی احداث و نگهداری راه های روستایی را یکی دیگر از وظایف این اداره کل دانست و افزود: در یک سال گذشته ۱۲۵ کیلومتر راه روستایی ساخته شده و ۳۲۵ کیلومتر عملیات آسفالت ریزی انجام گرفت و در ادامه نهضت آبادانی روستاها، ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی هم در دست اجرا داریم.

علیزاده با اشاره به اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه ملزم بودیم راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به اتمام برسانیم تصریح کرد: راه روستاهای بالای ۵۰ خانوار آذربایجان شرقی تقریبا تمام شده یا در آستانه اتمام عملیات راه سازی یا آسفالت ریزی است.

وی از ابلاغ ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی آذربایجان شرقی و ۶۰۰ میلیارد تومان قیر رایگان در سفر رئیس جمهوری به استان خبر داد و گفت: ۷۵ درصد از اعتبارات ابلاغ شده تخصیص یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با یادآوری فرا رسیدن فصل زمستان، راهداری زمستانی را یکی از سنگین ترین وظایف این اداره کل برشمرد و افزود: ۶۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری شامل ۴۵۰ دستگاه ماشین آلات ملکی اداره کل و ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات اجاره ای بخش خصوصی در انجام وظیفه مهم راهداری زمستانی به کار گرفته خواهند شد.

علیزاده با بیان اینکه در آذربایجان شرقی ۶۸ گردنه مهم به طول۸۰۰ کیلومتر داریم؛ از استقرار یک هزار و ۲۰۰ نفر از راهداران استان در گردنه ها خبر داد و گفت: ۶۰ هزار تن نمک و شن برای نمک پاشی زمستانه جاده های استان تهیه و ذخیره شده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی میزان تصادفات منجر به فوت کشور ۹ ماهه امسال نسبت مدت مشابه سال ۱۴۰۰، اضافه کرد: در آذربایجان شرقی تصادفات منجر به فوت نه تنها افزایش نیافته، بلکه دو درصد هم کاهش داشته است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از ثبت ۲۵۲ میلیون تردد جاده ای در ۹ ماه سال جاری در آذربایجان شرقی هم سخن راند و افزود: ۹۸ دستگاه تردد شماره جاده ای، ۱۰۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات رانندگی و ۲۴ دستگاه دوربین نظارتی در محورهای مواصلاتی استان داریم که مدیریت هوشمند جاده ها را تسهیل می کنند.

علیزاده همچنین با اشاره به افزایش میزان تردد در پایانه های مرزی نوردوز و جلفا در مرز ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان، گفت: در پایانه مرزی جلفا در هشت ماه امسال ۲۶۸ درصد افزایش تردد مسافر و ۵۶ درصد افزایش تردد کامیون داشتیم و  پایانه مرزی نوردوز هم شاهد افزایش ۱۱۲ درصدی میزان تردد مسافر بوده است.