شناسهٔ خبر: 122270 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید دو عضو کمیسیون عمران مجلس از پروژه‌های بزرگراهی سیستان و بلوچستان

بزرگراه سیستان دو عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه ساخت باند دوم در محور زابل- زاهدان و راه اصلی در محور اکسل آباد-گوهرکوه- بزمان در حوزه فعالیت اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان بازدید و بر حمایت در تخصیص به موقع اعتبارات برای اجرای پروژه های راه سازی این استان تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، صبح امروز حسین زهی نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی استان از عملیات ساخت راه اصلی در محور کوهستانی و صعب العبور اسکل آباد-گوهرکوه-بزمان بازدید کرد.

گفتنی است در حال حاضر هفت کیلومتر محور اصلی در این مسیر کوهستانی و سخت گذر استان در حال ساخت که بر اساس برنامه ریزی انجام شده سه کیلومتر آن تا پایان سالجاری آماده بهره برداری می شود.

همچنین سرگزی نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در مجلس شورای اسلامی و دیگر عضو کمیسیون عمران مجلس نیز به همراه معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از عملیات ساخت باند دوم در محور زابل- زاهدان بازدید نمود.

لازم بذکر است تاکنون ۱۳۵ کیلومتر از مسیر زابل- زاهدان به باند دوم تبدیل شده است و در حال حاضر نیز عملیات ساخت بزرگراه در ۲۷ کیلومتر آن به همراه پل شیله توسط اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در حال انجام است به طوری که پیش‌بینی می‌شود در صورت تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز تا پایان سالجاری ۱۵ کیلومتر آن آماده بهره‌برداری شود.

در پایان این بازید دو عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام رضایت از پیشرفت فیزیکی مطلوب پروژه های راهسازی سیستان و بلوچستان بر حمایت مجلس در تخصیص به موقع اعتبارات این طرح ها به منظور شتاب در اجرای آنها تاکید کردند.

بازدید دو عضو کمیسیون عمران مجلس از پروژه‌های بزرگراهی سیستان و بلوچستان