شناسهٔ خبر: 122284 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز:

راهداری همیشه پای کار است

همایش هفته حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با اشاره اینکه نیروهای حوزه راهداری و حمل و نقل از بی‌ادعاترین خادمان جامعه هستند، گفت: قدردان تلاش شبانه‌روزی آنها هستیم و امیدوارم با حمایت مسئولان بتوانیم گامی هرچند کوچک برای رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات این عزیزان برداریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز) علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، صبح امروز، یکشنبه ۲۷ آذرماه در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه ۲۶ آذر سال ۶۲، روزی ارزشمند برای تمام ایران است، اظهار کرد: در این روز و در بحبوحه جنگ تحمیلی، حدود یکصد کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور در انتظار تخلیه بار بود و بحران ناشی از اتمام ذخیره کالاهای اساسی در کشور و تهدید کشتی‌های منتظر از سوی دشمن، نگرانی‌هایی را برای مسئولان فراهم آورده بود.

وی توضیح داد: در همین روزها، امام خمینی(ره) در پیامی تاریخی، کامیونداران کشور را به مشارکت در تخلیه هرچه سریع‌تر کشتی‌ها فراخواند.

زندی‌فر اضافه کرد: به دنبال این فرمان تاریخی، شاهد بسیج عمومی کامیون‌داران بودیم و صحنه‌های کم‌نظیری از فداکاری، ایثار و تلاش شبانه‌روزی به ثبت رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز ابراز کرد: ۱۵ سال بعد از این  واقعه تاریخی، در سال ۱۳۷۶ با تصویب شورای فرهنگ عمومی، ۲۶ آذر ماه با هدف آگاه‌سازی جامعه از نقش شبکه حمل ونقل به عنوان «روز حمل و نقل» نامگذاری شد.

این مسئول با بیان اینکه نیروهای حوزه راهداری و حمل و نقل از بی‌ادعاترین خادمان جامعه هستند، گفت: در زمان تعطیلات و شرایطی که اغلب خانواده‌ها در کنار هم هستند،  راهداران و رانندگان مشغول خدمت‌رسانی هستند و با روحیه خستگی‌ناپذیر سفری ایمن را برای هموطنان رقم می‌زنند.

زندی‌فر با تاکید بر اینکه هفته راهداری فرصتی برای تقدیر از زحمات عزیزانی است که بدون هیچ چشمداشتی بامسئولیت‌پذیری و وجدان‌کاری بالا، در مسیر افزایش ایمنی راه‌ها و جابه‌جایی مسافران و کالاها گام برمی‌دارند، افزود: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در کنار سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله هلال احمر، اورژانس، پلیس راهور و... در تمام طول سال در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند و با روحیه جهادی تلاش می‌کنند تا هموطنان بدون دل نگرانی به مقصد برسند.

این مسئول توضیح داد: طی چند هفته گذشته رسانه‌های معاند تمرکز کرده بودند تا با فضاسازی باعث محدودیت برای حمل کالا و مسافران شوند که خوشبختانه همکاران از این شرایط هم سربلند بیرون آمده و ذره‌ای در روند خدمات‌رسانی آنها خللی وارد نشد.

وی در پایان گفت: قدردان تلاش شبانه‌روزی این همکاران هستیم و امیدوارم با حمایت مسئولان بتوانیم گامی هرچند کوچک برای رفع مشکلات و پاسخ به مطالبات این عزیزان برداریم.