شناسهٔ خبر: 166941 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌‍‌ای که گذشت؛

ابلاغ «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» توسط رییس‌جمهور/۷ شهر جدید ساحلی از ۲۷ نقطه ساحلی وارد مدار مدیریت اجرایی شد

مسکن شهرهای جدید ارایه پیشنهاد برای تعیین سقف اجاره بها توسط دولت برای اولین بار، جزئیات تکالیف وزارت راه و شهرسازی برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، ابلاغ «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» توسط رییس جمهور بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای گذشت به شرح زیر است:

تاکید رئیس‌جمهوری بر ارائه مشوق‌های ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده

رئیس جمهوری از وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها خواست تا نسبت به تسریع در ارائه مشوق‌های مسکن‌سازی در بافت‌های فرسوده اقدام کنند.

دولت برای اولین بار می‌تواند سقف اجاره‌بها تعیین کند

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با ابلاغ قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها، دولت برای اولین بار می‌تواند سقف اجاره‌بها تعیین کند، گفت: با اجرای این قانون می‌توانیم شاهد بازاری آرام‌تری برای مسکن اجاره‌ای در سال جاری باشیم. 

جزئیات تکالیف وزارت راه و شهرسازی برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم

هیئت وزیران برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم ۲۲ تکلیف برای وزارت راه و شهرسازی تعیین کرد، از جمله اینکه این وزارتخانه مکلف است امسال با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به تامین زمین لازم برای خدمات عمومی و شهری در محدوده احداث واحدهای مسکونی هدف‌گذاری شده اقدام کند.

۷ شهر جدید ساحلی از ۲۷ نقطه ساحلی وارد مدار مدیریت اجرایی شد

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید گفت: ۷ نقطه از ۲۷ سکونتگاه هدف‌گذاری شده در دولت سیزدهم شامل ۶ شهر جدید و یک شهرک ساحلی وارد مدار مدیریت اجرا و فرایند عملیاتی شد.

رئیس جمهور «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور قانون «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در جزیره بوموسی

معاون فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: عملیات اجرایی پروژه ۱۱۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در جزیره بوموسی آغاز شده است.

عملیات بخشی از بهسازی لرزه‌ای بیمارستان ساری به پایان رسید

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی از اتمام عملیات بخشی از بهسازی لرزه‌ای بیمارستان ساری در همکاری با دفتر اسکان بشر ملل متحد و با همکاری مالی ژاپن خبر داد.

جهش نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده با اجرای «طرح ملی توانمندسازی ۲۰۲۰ محله»

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران با ستاد مردمی‌"طرح ملی توانمندسازی ۲۰۲۰ محله" با اشاره به اینکه بالغ بر ۵ هزار محله در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارند، گفت: در حال حاضر ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده ( بافت میانی )، ۵۹ هزار سکونتگاه غیررسمی و حاشیه‌ای و ۳۲ هزار بافت فرسوده تاریخی در کشور شناسایی شده است.

پرداخت ۷۸ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بافت فرسوده به متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۲

مدیرعامل بانک مسکن گفت: بانک مسکن از محل تبصره ۱۸ قوانین بودجه سنواتی کشور، مبلغ ۷۸ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش بافت فرسوده به متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت کرده است که از این میزان، مبلغ ۴۵ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک مسکن تأمین شده است.

پایش و انتقال تجربیات مثبت استان‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن بر پایش و انتقال تجربیات مثبت استان‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

تحقق ۸۹ درصدی اجرای مصوبه تشویقی کالبدی در شهرهای کشور

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با اشاره به این که مصوبه ۱۹ بندی مشوق‌های شهرسازی، بستر مناسبی جهت توسعه و نوسازی بافت‌های فرسوده فراهم کرده ، گفت: تحقق ۸۹ درصدی اجرای این مصوبه نشان می‌دهد که مصوبه تهیه شده با واقعیت‌های بافت‌های فرسوده همخوانی نسبی دارد.

بیش از ۱۳۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل شد

وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام به تکمیل و تحویل ۱۳۰ هزار و ۲۱۰ واحد مسکن مهر کرده است.

۱۸۲ هزار خانه خالی به بازار مسکن عرضه شد

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از شناسایی ۱۲۰ هزار خانه خالی در دو سال گذشته برای پرداخت مالیات خبر داد و گفت: با پیامک های وزارت راه و شهرسازی ۱۸۲ هزار خانه خالی نیز در بازار مسکن عرضه شد.

بسته تشویقی بافت‌های تاریخی تدوین شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر اینکه بسته تشویقی مخصوص بافت‌های تاریخی آماده شده و اکنون در مرحله تصویب قرار دارد گفت: صدور پروانه‌های مسکن در بافت‌های فرسوده باید به طور میانگین به رقم ۲۵ درصد برسد.

بازدید رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از پروژه‌های فاز ۱۱ پردیس

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از پروژه‌های درحال ساخت فاز ۱۱ پردیس به بررسی و رفع مشکلات و مسائل موجود پرداخت.

همکاری ایران و ژاپن در زمینه کاهش مخاطرات ادامه دارد

سفیر ژاپن در ایران با اعلام اینکه در پروژه بهتاب ۲ کمک مالی ژاپن به پروژه ۱.۸ میلیون دلار بود از همکاری دو کشور برای پروژه بهتاب ۳ خبر داد.

معرفی توانمندی ایران در عرصه بین‌الملل با اجرای پروژه بهتاب ۲

دبیر کمیته ملی اسکان بشر گفت: معرفی توانمندی ایران در عرصه بین‌الملل و گسترش همکاری‌ها دستاوردی است که در کنار انتقال تجربیات در همکاری مشترک ایران و ژاپن به آن دست یافتیم.