شناسهٔ خبر: 122325 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۷۳۵ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

نشست خبری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان از اجرای روکش آسفالت ۷۳۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان در سالجاری به منطور فراهم شدن زمینه تردد ایمن و بهتر کاربران جاده ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار داشت:از این میزان روکش آسفالت، 485 کیلومتر مربوط به راه های شریانی، 135 کیلومتر راه روستایی و 115 کیلومتر راه فرعی می باشد.

وی از جابجایی یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۴۱۵ تن کالا از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در هشت ماهه سالجاری خبر داد و افزود: از این میزان جابجایی ۸۷۸هزار و۵۱۷ تن صادرات، ۲۴۷هزار و۲۲۷ تن واردات و ۴۲۲هزارو ۶۷۱ تن،مجموع ترانزیت ورودی و خروجی از این دوپایانه مرزی در این مدت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عمده کالاهای جابجا شده از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان را بنزین، سیمان و لبنیات عنوان کرد و افزود: سیستان و بلوچستان یکی ازاستان هایی است که بیشترین مرز های آبی و خاکی را دارد که سابقه تاریخی این استان در مبادلات تجاری و قرارداشتن در مهم ترین مسیر تجاری دنیای قدیم( جاده ابریشم) و نیز مراودات قومی، فرهنگی و اجتماعی مرزنشینان با کشور های همسایه این استان پهناور، کشورمان را همواره در یک موقعیت صادراتی خاص قرار داده است.

کرد تعداد مسافر جابجا شده از دو پایانه مرزی میرجاوه و میلک را در هشت ماهه سالجاری ۴۰۳ هزار و ۳۶۶ نفر ذکر کرد و گفت:  در این مدت ۲۰۵ هزار و ۷۶۷ مسافر از طریق پایانه مرزی میرجاوه و ۱۹۷ هزار و ۵۹۹ مسافر از طریق پایانه مرزی میلک جابجا شدند که در مجموع شاهد رشد ۱۰۵ درصدی جابجایی مسافر از این دو پایانه مهم مرزی استان هستیم.

 وی گفت: همچنین در این مدت شاهد جابجایی ۲میلیون‌و ۷۷۹هزار و ۹۱۳ تن کالا در استان  هستیم که از این میزان جابجایی کالا ۲ میلیون و ۲۹۲ هزارو۴۸۱ تن کالا، درون استانی با ۱۳۲ هزارو ۱۲۸ دستگاه کامیون  و ۴۸۷ هزارو ۴۳۲ تن کالا برون استانی بوده و توسط ۳۴ هزارو ۳۰۳ دستگاه کامیون جابجا شده است.

کرد با بیان اینکه ۶۹شرکت حمل و نقل داخلی  شمال استان کالاهای این مدت را جابجایی کرده اند، افزود: بیش از  ۸هزار ناوگان باری و بیش از ۹هزار راننده باری در حال حاضر در استان فعالیت می کنند.

وی با بیان فعالیت ۶۲ شرکت، موسسه و شعب مسافری در حوزه تحت پوشش‌ این اداره کل، ادامه داد:  بیش از ۲هزار راننده در بخش مسافری و بیش از هزار دستگاه ناوگان اتوبوسی فعال نسبت به جابجایی مسافرین اقدام می نمایند.

کرد با اشاره به  اینکه ۸۳ موافقت اصولی  برای مجتمع های خدماتی رفاهی  بین راهی صادر شده است گفت:از این تعداد  ۳۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی فعال، ۳۳ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی درحال استعلام  و ۱۸ مجتمع در حال ساخت است.