شناسهٔ خبر: 122337 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

هوای تهران و البرز تا چهارشنبه برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم است/هوای مناطق شمالی کشور سرد و بارانی می‌شود

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه هوای تهران و البرز تا چهارشنبه برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم است از آغاز بارش‌ها در نیمه شمالی کشور از اواخر وقت امروز خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۸ آذر و روزهای آتی اعلام کرد و گفت: امروز دوشنبه در سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد پدیده غالب است. همچنین در ارتفاعات جنوبی کرمان نیز انتظار بارش‌های پراکنده وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بتدریج از اویل امشب در غرب گیلان و شرق اردبیل افزایش ابر و بارش‌ها آغاز می‌شود. سه‌شنبه گستره بارش‌ها، شمال آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان‌شمالی را دربرمی‌گیرد که بارش‌ها در ارتفاعات رشته کوه البرز و مناطق سردسیر به شکل برف است.

گودرزی افزود:  بارش‌ها برای روز سه‌شنبه در غرب مازندران و گیلان شدیدتر و در حد هشدار زرد است. حتما شهروندانی که قصد سفر به مناطق شمالی کشور را دارند تجهیزات زمستانی با خود به همراه داشته باشند. همچنین بارش‌ها کماکان تا اواسط هفته در این مناطق با شدت و ضعف ادامه دارد.

وی توضیح داد: طی روزهای دوشنبه تا ظهر چهارشنبه افزایش غلظت آلاینده های جوی برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی شده که به ویژه در شهرهای تهران و البرز هوا برای تمامی گروه‌ها سنی در حد هشدار نارنجی ناسالم است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از ظهر چهارشنبه با ورود ناپایداری به دامنه‌های جنوبی البرز در شهرهای تهران و البرز از میزان آلاینده‌ها کم می‌شود و هوای مطلوب‌تری را برای روزهای پایانی هفته داریم.

گودرزی افزود: روند دما در نیمه شمالی کشور روند کاهشی است و طی روزهای آتی هوا در نیمه شمالی کشور سردتر می‌شود.