شناسهٔ خبر: 122342 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۴۰۱؛

۵۰ میلیارد ریال اعتبار به طرحهای هادی روستایی سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

ببینید/ بازدید مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان از پروژه های طرح هادی روستایی شهرستان زابل مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی روستایی استان در سالجاری خبر داد و گفت: امسال اجرای این طرح‌ها در روستاهای استان شتاب مطلوبی به خود گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، مصطفی بیک مداح مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه مهم ترین هدف طرح هادی روستایی تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی روستاهاست، اظهار داشت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف اجرای هشت پروژه ساماندهی معابر در روستاهای نیمروز، هامون، هیرمند، نیکشهر، سیب و سوران، دلگان، دشتیاری و تفتان خواهد شد.

وی افزود: در مجموع پیش بینی شده است در سالجاری با بهره گیری از اعتبارات استانی، ملی و قیر رایگان ۳۷۴ پروژه توسعه روستایی در قالب طرح هادی در روستاهای استان به مرحله اجرا برسد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: سامان دهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آینده و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا سه محور اصلی در طرح هادی بشمار می روند.

بیک مداح افزود: طرح هادی روستایی در سه مرحله، تهیه، تصویب و اجرا می شود که از انتخاب روستاهای واجد شرایط و تصویب آن در کمیته برنامه ریزی شهرستان، برگزاری جلسات کمیته فنی و کار گروه تصویب طرح تا اجرای طرح هادی فرآیند نسبتا پیچیده ای را طی می کند.