شناسهٔ خبر: 122401 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان کرمانشاه اعلام کرد؛

پیگیری برای رفع مشکل بیمه رانندگان جدیدالورود/سهم ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از مصرف گازوئیل ۳۵ درصد است

نشست هفته حمل و نق استان کرمانشاه مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از پیگیری برای حل مشکل بیمه تامین اجتماعی رانندگان جدیدالورود به ناوگان حمل و نقل کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) مهرداد حمدالهی مدیر کل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در آیین تجلیل از فعالین حوزه حمل و نقل، رانندگان و راهداری استان کرمانشاه، که به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه فعالین حوزه حمل و نقل امروز با چالش‌های متعددی مواجهند، افزود: یکی از مهمترین این موارد تخلفات و صدور بارنامه‌های سوری از سوی برخی افراد متخلف می‌باشد که شرایط فعالیت را برای رانندگان واقعی دچار مشکل کرده است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از برخورد جدی با تخلفاتی که در این حوزه صورت می‌گیرد خبر داد و عنوان کرد: در زمینه برخورد با تخلفات با کسی تعارف نداریم.

حمدالهی افزود: یکی دیگر از چالش‌های رانندگان تازه وارد را موضوع بیمه آنها اعلام کرد و افزود: یارانه بیمه رانندگان تازه وارد از مهر ماه ۱۳۹۴ قطع شد و در آن زمان چون تعداد کم بود خیلی با اعتراض رانندگان مواجه نشدیم، اما اکنون که تعداد رانندگان در حال افزایش است این مشکل بیشتر خود را نشان می‌دهد.

وی از پیگیری جدی این موضوع خبر داد و عنوان کرد: بر اساس آخرین وعده‌ای که به ما دادند قرار شده پرداخت این یارانه متناسب با وضعیت دهک افراد صورت بگیرد، اما به هر حال موضوع در دست پیگیری است و بارها لیست رانندگان را برای تامین اجتماعی ارسال کردیم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور همچنین از پیگیری تامین لاستیک، روغن و لوازم یدکی برای ناوگان حمل نقل خبر داد و افزود: این امر نیازمند تعامل فرادستگاهی خصوصا با وزارت صمت است.

حمدالهی به مسئله سوخت ناوگان حمل و نقل هم اشاره کرد و با بیان اینکه سهمیه پایه سوخت نسبت به سال‌های گذشته در برخی از گروه‌ها ۸۰ تا ۸۵ درصد کاهش یافته، گفت: زمانی سوخت پایه ناوگان حمل و نقل در برخی گروه‌ها تا ۳۵۰۰ لیتر در ماه نیز بود و اکنون به حدود ۴۵۰ لیتر رسیده است.

وی گفت: آنچه که باعث محدودیت سهمیه پایه سوخت شده را نگرانی از قاچاق سوخت اعلام کرد و ادامه داد: بارها در حضور مسئولین کشور این موضوع را تشریح کردیم که سهم ناوگان حمل و نقل از مجموع گازوئیل مصرفی در کشور حدود ۳۵ درصد است و نمی‌شود همه مشکلات را گردن این حوزه انداخت، بلکه باید برای جلوگیری از قاچاق سوخت صرفا بر ناوگان حمل و نقل تمرکز نباشد و نظارت بر سایر حوزه‌ها نیز تشدید شود.

حمدالهی با اشاره به فعالیت حدود ۶۵۰ هزار راننده در بخش حمل و نقل کشور که بیش از ۵۲۰ هزار نفر آنها عضو راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هستند، یادآور شد: باید در کنار رانندگان، سایر حوزه‌ها نیز برای جلوگیری از قاچاق سوخت رصد شود.

وی سپس به موضوع معوقات رانندگان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در دو بخش معوقات داریم که بخشی مربوط به خود راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بخشی هم فرادستگاهی است، افزود: برای حل این مشکل پیگیر پرداخت آنلاین کرایه حمل هستیم.

انتهای پیام/