شناسهٔ خبر: 122478 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل اعلام کرد؛

انجام ارزیابی‌ سیستم‌ها و فناوری‌های نوین در بخش حمل‌ونقل و مسکن

حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته از انجام ارزیابی سیستم‌ها و فناوری‌های نوین در بخش حمل و نقل و مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی، امروز ۲۹ آذر در نشست خبری ششمین نمایشگاه حمل‌و نقل در محل مصلی تهران به بیان برخی از اقدامات آن مرکز پرداخت و گفت: مرکز تحقیقات به عنوان بازوی پژوهشی-آموزشی وزارت راه و شهرسازی انجام پروژه‌های تخقیقاتی، تدوین ضوابط و مقررات، دستورالعمل‌های حوزه نظام فنی- اجرایی کشور را برعهده داشته و در این زمینه‌ها فعالیت کرده است.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزاری دوره‌های آموزشی برای جامعه مهندسان کشور را از دیگر اقدامات مرکز عنوان کرد و افزود: مرکز تحقیقات با هدف ارتقای کیفیت در حوزه ساختمان و حمل‌ونقل، گواهینامه مصالح ساختمانی و همچنین مصالح ساخت استاندارد را صادر می‌کند.

حیدری توضیح داد:از جمله مسئولیت‌های مهم مرکز تحقیقات، شناسایی و بهره‌مندی از سیستم‌ها و فناوری‌های نوین در پروژه‌های حمل و نقلی و مسکن است که در این خصوص اقدامات مناسبی انجام شده است. مرکز در این خصوص ارزیابی سیستم‌های نوین ساختمانی را بر اساس قانون ساماندهی و تولید مسکن انجام داده است.

وی بخشی از عملکرد مرکز را برشمرد و توضیح داد: سال گذشته بیش از ۱۲۰ پروژه تحقیقاتی، ۱۷ ضابطه، دستورالعمل و آیین‌نامه تدوین شد. همچنین ۵۶۹ گواهینامه صادر و تایید، ۹۱ کتاب چاپ و منتشر و ۱۵۰ دوره آموزشی در حوزه حمل و نقل و مسکن برنامه‌ریزی شد.