شناسهٔ خبر: 122481 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداری صورت گرفت؛

تجلیل از راهداران و فعالین حوزه حمل و نقل شهرستان گرمسار

photo_2022-12-20_08-57-27 (2).jpg به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری (۲۶ آذر تا اول دی) در مراسمی با حضور نماینده مردم شریف شهرستانهای گرمسار و آرادان، امام جمعه شهرستان آرادان، مدیرکل راهداری و جمعی از معاونین و روسای ستادی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از راهداران و فعالین حوزه حمل و نقل شهرستان گرمسار تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در مراسم تجلیل از راهداران و شاغلین حوزه حمل و نقل شهرستان گرمسار با بیان اینکه نیروهای حوزه راهداری و حمل و نقل از خدوم‌ترین و بی‌ادعاترین خادمان جامعه هستند، گفت: در زمان تعطیلات و شرایطی که اغلب خانواده‌ها در کنار هم هستند، راهداران و رانندگان مشغول خدمت‌رسانی هستند و با روحیه خستگی‌ناپذیر سفری ایمن را برای هموطنان رقم می‌زنند.
وی راه‌ها را سرمایه ملی خواند و گفت: حفظ و حراست از راهها نیازمند فعالیت راهداران است لذا کار راهداران هیچ‌گاه تمامی ندارد و در واقع هرچه بیشتر کار شود، نیازها بیشتر احساس خواهد شد.
احسان منصورکیایی توضیح داد: فعالان عرصه حمل و نقل نیز الگوهای باور پذیر جامعه هستند که با رفتار و منش خود هدایتگر بخش بزرگی از آن هستند. حمل و نقل بر مسائل اقتصادی و اجتماعی هر منطقه تأثیر بسزایی داشته و باید به رانندگان عزیز که قشر زحمتکش جامعه هستند توجه ویژه ای نموده و قدردانی گردد،تا با خاطری آسوده سفر کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با تاکید بر اینکه هفته جاری فرصتی برای تقدیر از زحمات عزیزانی است که بدون هیچ چشمداشتی با مسئولیت‌پذیری و وجدان‌کاری بالا در مسیر افزایش ایمنی راه‌ها و جابه‌جایی مسافران و کالاها گام برمی‌دارند، افزود: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در کنار سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله هلال احمر، اورژانس، پلیس راهور و... در تمام طول سال در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند و با روحیه جهادی تلاش می‌کنند تا هموطنان بدون دل نگرانی به مقصد برسند.
اردشیر مطهری نماینده مردم شریف شهرستان های گرمسار و آرادان نیز رانندگان را موتور محرک صنعت حمل ونقل نامید و افزود: رانندگان عزیز درتمام دوران پس از انقلاب با حضوری پرشور در تمامی عرصه ها ثابت کرده اند تحت فرامین مقام عظمای ولایت بوده و  با هوشیاری کامل هرگز به دشمنان انقلاب و نظام اجازه ورود به حوزه کاری خود را نخواهند داد.
مطهری تاکید داشت: شباهت کنونی کشور بی شباهت به دهه شصت نیست، ما در آن زمان شرایط جنگ و فشار های و توطئه های دشمن را شاهد بودیم، اما چون همه مردم و اقشار مختلف کشور در کنار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستادند، توانستیم از آن جنگ پیروز بیرون بیاییم. اکنون نیز هم مردم ما دوشادوش مسئولین در سایه سار نظام جمهوری اسلامی می تواند پیروز از این‌ میدان جنگ اقتصادی خارج شود.
نماینده گرمسار و آرادان توضیح داد: فعالان بخش حمل و نقل دلسوزانه در همه صحنه ها حضور داشته اند و هرگاه نیازی به کمک آنها بوده است خالصانه تمام امکانات خود را به میدان آورده اند که قابل تحسین وتقدیر است.
مطهری در ادامه ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی راهداران سخت کوش گفت:راهداران از اقشار زحمت‌کش جامعه هستند که در شرایط سخت و بحرانی کمک‌حال مردم بوده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.
حجت‌الاسلام شریفی نیا با بیان اینکه امروز جنگ ما با دشمنان جنگ نرم است چرا که دشمنان می‌دانند از عهده جنگ رزمی با ایران اسلامی بر نخواهند آمد،گفت: امروز جنگ ما جنگ ترکیبی و رسانه‌ای است و دشمنان تلاش دارند تا از طریق جنگ ادراکی و شناختی، ذهن‌ها را عوض کنند و مسائل را به گونه‌ای بیان کنند که گویا در نظام اسلامی هیچ خدمتی انجام نشده است در حالی که خدمات و پیشرفت‌های فراوانی در گوشه و کنار کشورمان رخ داده است.
امام جمعه آرادان ضمن تبریک روز راهدار از زحمات راهداران شهرستان تقدیر و تشکر نمودند و روز راهدار را فرصتی مناسب برای قدردانی از تلاشگران عرصه راهداری دانسته و افزودند: هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری زمان مناسبی است برای معرفی راهداران خدوم و  رانندگان تلاشگر که بخش اعظمی از رونق اقتصادی کشور را مدیون آنها هستیم.
ایشان تاکید داشتند: انتظار و توقع ما از مجموعه این است که همچون گذشته با تجربه خود برای خدمات رسانی بهتر در جاده ها تلاش داشته باشند.
گفتنی است در پایان مراسم از راهداران و فعالان حوزه حمل و نقل شهرستان گرمسار تقدیر شد.