شناسهٔ خبر: 122498 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

زمینه دستیابی فناوری در صنعت حمل و نقل فراهم می‌شود

ببینید | مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه حمل و نقل ، لجستیک و صنایع وابسته معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی بر داشتن نگاه هم‌افزا در حوزه حمل و نقل تاکید کرد و گفت: وزارت راه‌و شهرسازی بدون هماهنگی با وزارت صمت و وزارت اقتصاد نمی‌تواند موفق باشد بنابراین برای موفقیت در برنامه‌های حمل و نقل نیاز است تا نگاه هم‌افزا وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل امروز ۲۹ آذر در مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته در محل مصلی تهران، گفت: در این دوره از نمایشگاه تلاش خواهیم کرد تا دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های فناورانه در صنعت حمل‌ونقل وارد صنعت شود و مورداستفاده قرار بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شاخص‌های حمل‌ونقل شاخص‌هایی هستند که در اقتصاد کشور نقش مهمی دارند. سرعت در جابجایی کالا، بررسی مشکلات با توجه به واقعیات موجود، ارایه راهکارهای مناسب از طریق مشارکت برنامه‌ریزان همه می‌تواند بر حمل و نقل تاثیر بگذارد.

افندی‌زاده با اشاره به اینکه با توجه به تحریم امکان ارتباط آزادانه در حوزه حمل و نقل وجود ندارد بر بهره‌مندی از محصولات استاندارد تاکید و تصریح کرد:  با توجه به شرایط تحریم، بکارگیری نیروهای متخصص و امکان فعالیت آنها باید فراهم باشد. همچنین چنانچه بخواهیم از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم محصولات باید استاندارد باشد و صاحبان شرکت‌های حمل و نقلی باید امکان دستیابی به فناوری را داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد تا با استمرار اینگونه نمایشگاه‌ها زمینه دستیابی به فناوری در صنعت حمل و نقل فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت وزراتخانه با جامعه حمل و نقل شکل می‌گیرد، یادآور شد: سالانه در جابه‌جایی کالا و مسافر از طریق بخش‌های مختلف حمل و نقل، حرکت‌های مناسب و پرتوانی انجام می‌شود که نشان دهنده تاثیرات عمیق در معیشت مردم است.

افندی‌زاده بر داشتن نگاه هم‌افزا در حوزه حمل و نقل تاکید کرد و گفت: وزارت راه‌و شهرسازی بدون هماهنگی با وزارت صمت و وزارت اقتصاد نمی‌تواند موفق باشد بنابراین برای موفقیت در برنامه‌های حمل و نقل نیاز است  تا نگاه هم‌افزا وجود داشته باشد.

وی گفت: نگاه دولت به موضوع حمل و نقل باید نگاه کاربردی، قوی و ایجاد توانمندی باشد.