شناسهٔ خبر: 122553 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دامغان گفت:

اطلاع رسانی مهمترین عامل هماهنگی در بحران های جوی است

جلسه دیباج.jpg رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دامغان در جلسه هم افزایی تعاملات شهرستانهای دامغان و بهشر عنوان کرد: اطلاع رسانی مهمترین عامل هماهنگی در بحران های جوی زمستان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) در راستای خدمات رسانی بهتر در محور دامغان-گلوگاه-بهشهر جلسه‌ای پیرامون این موضوع و تعامل بیشتر بین مسئولین شهرستان بهشهر و دامغان، با حضور بخشداران مناطق، روسای اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دو شهرستان، فرماندهان پلیس راه در دیباج برگزار شد.

حسین ابوطالبی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دامغان اطلاع رسانی را مهمترین عامل هماهنگی در مواقع بحرانی شرایط جوی در بین استان های همجوار دانست و گفت: با اطلاع رسانی به موقع می‌توانیم امکانات موجود یکدیگر را برای امدادرسانی مطلوب و کاهش خسارات ناشی از بحران ها، اعزام کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایمن سازی محورهای بین استانی از اهداف مهمی است که باید پیگیری شود، افزود: به همین منظور، اطلاع رسانی به موقع، این امکان را فراهم می کند که در ایمن سازی محورهای مشترک و استفاده از ظرفیت های یکدیگر، همکاری و تعامل فزاینده ای بویژه در شرایط بحرانی فصل زمستان داشته باشیم.

ابوطالبی اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی و جاذبه های گردشگری استان مازندران موجب شده که کاربران جاده‌ای برای کاهش زمان سفر و کوتاهی مسیر از محورهای مشترک با استان‌سمنان استفاده کنند که این مساله، بار ترافیکی را در طول سال افزایش داده و نیاز به ایمن سازی محورها را بویژه در فصل زمستان شدیدتر خواهد کرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دامغان یادآور شد: راه، یک شریان اقتصادی اجتماعی و فرهنگی است و خدماتی که از جانب ما دستگاه های خدمات رسان ارائه می شود نقش مهمی در توسعه این خطوط و تبادلات دارد لذا با ایمن سازی راه ها و بخشنده کردن آنها تلاش داریم خطای راننده به قیمت جانش تمام نشود.

وی راهکار تسهیل شرایط بحرانی زمستان را استفاده از ظرفیت های مردمی عنوان کرد و توضیح داد: به یقین توان امدادی و خدمات رسانی ما متناسب با افزایش روزانه خودروها نیست و تجربه کم رانندگان بویژه در محورهای کوهستانی و برفی، شرایط سختی را برای هدایت آنها ایجاد می کند که باید از توان مردم در خدمات دهی استفاده نمود.

ابوطالبی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در فصول سرد سال با آن مواجه ایم، نداشتن زنجیر چرخ و عدم توانایی و مهارت رانندگان در بستن آن است که باعث ایجاد خلل و به هم خوردن ترافیک عبوری می شود. فرهنگ سازی و آموزش رانندگی مناسب دو عامل مهمی هستند که می توانند در نظم ترافیکی محورها کمک شایان توجهی به راهداران در تسهیل راهداری زمستانی داشته باشند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دامغان تاکید کرد: امداد هوایی نیز یکی از اقدامات مهم در امداد زمستانی است و سبب تسهیل انتقال مصدومین حوادث رانندگی در زمان برف و کولاک به مراکز درمانی و اقامتی خواهد شد و به جد در کاهش تلفات جاده ای موثر است.

در ادامه این جلسه، دستگاه‌های خدمات‌رسان دیگر دو استان به ایجاد پایگاه امدادی چند منظوره در محور دامغان گلوگاه بهشهر، بازدید مشترک از محورها، برگزاری جلسات شهرستانی، رفع مشکلات مجتمع‌های خدماتی‌رفاهی‌بین‌راهی، تجهیز امکانات آتش‌نشانی و همکاری صدا و سیما برای اطلاع رسانی تاکید داشتند.