شناسهٔ خبر: 122562 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد:

رشد ۱۱.۵ برابری تهیه طرح های هادی روستایی در سیستان و بلوچستان

مصطفی بیک مداح سیستان مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۴۵۵ طرح هادی در سالجاری در این استان توسط این نهاد تهیه و بازنگری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با جهش قابل توجه رشد بیش از ۱۱برابری را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، مصطفی بیک مداح از رشد ۱۱.۵ برابری تهیه طرح های هادی روستایی در سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار داشت: طرح هادی روستایی شامل ساماندهی و اصلاح بافت موجود روستا است و گستره آن نیز منازل و مناطق مسکونی، تجاری، کشاورزی و سایر نیازمندی های یک روستا را در آینده فرا می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین اهداف اجرای طرح هادی، ارائه امکانات لازم از جمله تسهیلات مورد نیاز به روستاییان در حوزه های اجتماعی، رفاهی و تولیدی به صورت عادلانه است این طرح ها با عمر ۱۰ ساله مشمول تهیه و بازنگری می شوند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر تمامی روستاهای استان از طرح هادی روستایی برخوردار هستند، گفت: تاکنون سه هزار و ۱۹۴ طرح هادی در استان تهیه و ۶۱۳ طرح نیز مورد بازنگری قرار گرفته اند.

بیک مداح با بیان اینکه رشد افزون بر ۱۱ برابری تهیه و بازنگری طرح های در سیستان و بلوچستان در کشور بی سابقه بوده است، افزود: سال گذشته ۳۸ طرح هادی روستایی در این استان تهیه و بازنگری شد که این رقم در سالجاری با جهش مطلوب به ۴۵۵ طرح روستایی رسید.

وی همچنین از پیش بینی بازنگری در طرح هادی ۳۴۴ روستای دیگر سیستان و بلوچستان تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: طرح هادی نقشه راه توسعه روستایی ا ست و بنیاد مسکن افتخار دارد که تک تک روستاهای استان را در مسیر توسعه مورد توجه قرار داده است.

رشد ۱۱.۵ برابری تهیه طرح های هادی روستایی در سیستان و بلوچستان

رشد ۱۱.۵ برابری تهیه طرح های هادی روستایی در سیستان و بلوچستان