شناسهٔ خبر: 122564 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

اقدامات اداره کل راه وشهرسازی گلستان برای باز پس گیری اراضی ملی

راه وشهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از پیگیری این اداره کل برای خلع ید دو قطعه اراضی ملی و واگذاری به سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( گلستان)، مهدی ملک اظهار کرد: در راستای تکالیف قانونی و به منظور حفظ و حراست از بیت المال و انفال و جلوگیری از تعدی به اراضی ملی و رهاسازی اراضی ملی تصرف شده داخل محدوده و حریم شهرها ، اداره کل راه و شهرسازی گلستان اقداماتی در دستور کار دارد.

وی افزود: تمامی اراضی داخل محدوده و حریم شهرها در اجرای ماده ۱۰ قانون زمین شهری، ماده ۲۰ آیین نامه اجرایی آن و همچنین ماده شش قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی آن و همچنین ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن در مالکیت دولت جمهوری اسلامی، به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن قرار می گیرد و در استان ها تولی گری اراضی مذکور با ادارات کل راه و شهرسازی استانها می باشد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: بدین منظور اقداماتی از سوی اداره کل راه وشهرسازی گلستان برای بازپس گیری دو قطعه زمین در شهر گرگان پس از طی کردن مراحل قضایی و قانونی  به مساحت های ۱۳ هزار متر مربع  و همچنین دو هزار و ۳۹۲ متر مربع  جمعا به ارزش بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال صورت گرفته است.

ملک همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه خواندگان نسبت به تعرض و تصرف غیرقانونی اراضی ملی اقدام کرده اند، اداره کل راه و شهرسازی درخواست قانونی خود را نسبت به خلع ید، قلع و قمع مستحدثات و پرداخت اجرت المثل ایام تصرف تا زمان اجرای حکم به مراجع ذیصلاح ارسال کرده است.