شناسهٔ خبر: 122593 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

بهره‌مندی از ظرفیت بم برای نوسازی ایران/ سفیران بم پیام‌رسان نوسازی کشور می‌شوند

ببینید | نشست خبری معاون وزیر و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از برگزاری پویش نوسازی بافت‌های فرسوده در ۱۰۰ شهری که ۶۷ درصد مساحت بافت فرسوده را دارند به مناسبت پنجم دیماه مصادف با روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی خبر داد.

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در حاشیه نشست خبری تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های آن شرکت برای نوسازی بافت‌های فرسوده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص برنامه‌های آن شرکت برای روز پنجم دی که مصادف با روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی است گفت: تسریع در نوسازی با تاکیدات رهبر انقلاب جزو سیاست های وزارت راه و شهرسازی و مجموعه شرکت بازآفرینی شهری ایران است. با همین هدف، شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف شتاب دادن به روند نوسازی بافت‌های فرسوده در اقدامی جهادی سلسله نشست‌هایی را در ۱۰۰ شهر با همراهی نمایندگانی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، ادارات کل راه و شهرسازی و سفیران بم تدارک دیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه از ظرفیت بم برای نوسازی ایران استفاده خواهد شد، افزود: در مقطعی ایران برای بم به پا خواست و هم‌اکنون در این مقطع بم می تواند به پاخیزد و بمی‌ها سفیران نوسازی کشور شوند.

سفیران بم پیام‌رسان نوسازی کشور می‌شوند

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: در برنامه‌ای که برای بم تدارک دیده شده مقرر است تا اولین پویش سفیران نوسازی در ۱۰۰ شهر اول کشور که ۶۷ درصد مساحت بافت فرسوده در آنها قرار دارد (۳۱ استان کشور، جنوب سیستان، لار، جیرفت، شرق سمنان) سفیران بم به همراه نمایندگانی از شرکت بازآفرینی شهری ایران و ادارات کل راه و شهرسازی در یکی از محلات فرسوده شهرهای تعیین شده حاضر شوند و پیام رسان نوسازی شوند.

آئینی از برگزاری نشست با سازندگان برای تقویت احساس مسئولیت اجتماعی آنها در نوسازی بافت فرسوده و همچنین نشستی با مدیران شهری برای ایجاد انگیزه بیشتر برای نوسازی بافت فرسوده خبر داد و گفت: اهمیت جان انسان‌ها در برابر مخاطرات مورد تاکید دولت و سفیران نوسازی است که در این پویش موردتاکید قرار خواهد گرفت.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، در این سه نشستی که به مناسبت پنجم دی ماه برگزار خواهد شد، بسته‌های تشویقی به مردم معرفی می‌شوند تا مردم و سازندگان با آگاهی از بسته‌های تشویقی در نوسازی بافت فرسوده مشارکت جدی داشته باشند و  از آن نهایت استفاده را ببرند.

وی تصریح کرد: اولین موردی که به اطلاع مردم رسانده می‌شود این است که بدانند حق شان است که از تخفیف ۵۰ درصدی در صدور پروانه و تراکم ساخت بهره‌مند شوند و شهرداری‌ها اجازه دارند تا ۱۰۰ درصد در این خصوص تخفیف را در بافت‌های فرسوده اعمال کنند. معادل تخفیفی که شهرداری‌ها می‌دهند دولت متعهد به بازپرداخت این تخفیف هاست.

آئینی یادآور شد: تاکنون در یکسال گذشته با مذاکراتی که با شهرداری‌ها داشتیم به طور میانگین تخفیف در صدور پروانه و تراکم ساخت به ۸۵ درصد رسیده است.