شناسهٔ خبر: 122601 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره فنی و امور مهندسان مشاور اداره‌کل راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛

تعیین چشم‌انداز توسعه راه‌های استان از منظر اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان 

جواد قاسمی - اصفهان سرپرست اداره فنی و امور مهندسان مشاور اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تعیین چشم انداز توسعه راههای استان و تهیه بانک اطلاعاتی مراکز تولید آسفالت، بتن و تمامی مصالح مرتبط با راهسازی در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ جواد قاسمی سرپرست اداره فنی و امور مهندسان مشاور اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: خط مشی و سیاست‌های کلی اداره فنی و امور مهندسان مشاور در راستای نیل به اهداف سازمانی در سه حوزه تبیین شده است.  

وی گفت: اولین حوزه، امور مرتبط با شرکت‌های مهندسین مشاور طرف قرارداد این اداره‌کل است که از جمله اقدامات آن می‌توان به (انتخاب مشاور ذیصلاح و انعقاد قرارداد با آن، تحویل کار به مشاور منتخب، بررسی نقشه‌های ارسال شده از سوی مشاور، ارزشیابی کارهای مطالعاتی و نظارتی انجام شده توسط مهندسان مشاور، تصویب نهایی طرح‌های پیشنهادی در جلسه کمیته تصویب پروژه‌ها، ایزو نقشه‌های نهایی و ارسال به اداره نظارت جهت اجرای کار ونهایتا" تهیه و ابلاغ صورتجلسه تمدید مدت پیمان مشاورین در صورت نیاز) اشاره کرد.  

سرپرست اداره فنی و امور مهندسان مشاور اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: حوزه دوم، امور مرتبط با پروژه‌های عمرانی فاقد مشاور و یا در دست اقدام اداره نظارت است.  

وی افزود: از جمله اقدامات این حوزه شامل انجام بازدید محلی و مطالعه گزینه‌های مختلف مطرح شده، ترسیم پلان و پروفیل کار برداشت شده، پیاده کردن طرح مصوب در محل و برداشت ارتفاعی وضعیت موجود، ترسیم پروفیل‌های طولی و عرضی و محاسبه احجام، انجام برآورد ریالی پروژه جهت مناقصه و انتخاب پیمانکار، کنترل حین اجرای پروژه و در آخر ابلاغ احجام به اداره نظارت است.  

قاسمی با بیان اینکه سومین حوزه امور مربوط به کلیات پروژه‌های راهسازی سطح استان اصفهان را شامل می‌شود گفت: از جمله اقدامات این حوزه میتوان به شرکت در جلسات استانداری، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و جلسات داخلی اداره کل، شرکت در کمیسیون‌های تحویل و طبقه بندی اداره‌کل، پاسخ به استعلامات اداره ایمنی و حریم راهها با توجه به طرح‌های این اداره و پاسخ به نامه نماینده‌ها و نامه‌های وزارتی اشاره کرد.  

وی خاطرنشان کرد: در کنار تمامی شرح وظایف‌های تعریف شده، مطابق با رهنمودهای بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان تعیین چشم انداز توسعه راههای استان و همچنین تهیه بانک اطلاعاتی مراکز تولید آسفالت، بتن وکلیه مصالح مرتبط با راهسازی نیز در دستور کار این اداره قرار گرفته است.  

 سرپرست اداره فنی و امور مهندسان مشاور اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد: با همکاری ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های تابعه تعاملات برون سازمانی و تهیه برآورد پروژه‌ها تسهیل شود.