شناسهٔ خبر: 122611 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

بیش از ۳۲ میلیون تن کالا از خوزستان جابجا شده است

هفته حمل  و نقل، رانندگان و راهداری در خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از جابجایی بیش از ۳۲ میلیون تن کالا از مبادی استان طی ۹ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار کرد: ۲۶ آذر لغایت یک دی ماه که به نام هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است، هفته بسیار مهمی در تاریخ کشور است.

وی افزود: ۲۶ آذرماه یادآور و تداعی کننده پیمان تاریخی رانندگان با امام خمینی(ره) است و بدون شک اهمیت بخش حمل و نقل و نقش مهم آن به عنوان پیش نیاز و پیشگام اقتصاد ملی بر هیچ کس پوشیده نیست و بدون تردید ایجاد خلل و وقفه در این عرصه باعث ایجاد آسیب در پیشرفت متوزان اقتصادی سایر بخش های کشور و به تبع آن معیشت مردم است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: با وجود تمام تهیدیدات و دشواری ها، موانعی که بر سر راه تحقق اهداف حوزه حمل و نقل وجود دارد، ایستادگی و اهتمام جدی رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل موجب شده است که هر روز ما یک ۲۶ آذر ۱۳۶۲ باشد.

جولانژاد ادامه داد: در همین راستان از ابتدای امسال بیش از ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در قالب یک میلیون و ۷۰۰ هزار سفر به سایر نقاط کشور حمل شده است و حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر نیز در قالب ۵۰۳ هزار سفر به مقاصد مختلف کشور و استان جابجا شده اند.

وی تصریح کرد: راهداری نیز خدمتی مقدس، بی وقفه، مستمر و پرخطری است که فعالیت آن با طرح نوروزی و سفرهای راههیان نور در استان خوزستان آغاز، با سفرهای تابستانه و تردد زائران اربعین حسینی(ع) ادامه می یابد و با طرح راهداری زمستانه خاتمه می یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه این فرایند در تمام روزهای سال به صورت شبانه روزی توسط راهداران پرتلاش در حال تکرار  است، گفت: علاوه بر فعالیت های جاری، اجرای بیش از ۴۴۰ کیلومتر انواع نگهداری راه شامل لکه گیری، روکش آسفالت، درزگیری،  اجرای لایه های حفاظتی، ساخت ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی، اجرای حدود ۴ هزار کیلومتر خط کشی راه، ۱۳ کیلومتر روشنایی و رفوژ میانی از جمله اقدامات مهم و موثری هستند که از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش راهداری استان اجرا شده است.