شناسهٔ خبر: 122616 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

نوسازی ناوگان ریلی با ورود ۴۲۸ دستگاه جدید و بازسازی شده/افتتاح بندر خشک و مرکز لجستیک آپرین

آیین بهره برداری ازدویست و چهل و سه دستگاه انواع واگن و لکوموتیو از مهم‌ترین اخبار حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته می‌توان به نوسازی ناوگان ریلی با ورود ۴۲۸ دستگاه جدید به شبکه و افتتاح بندر خشک و مرکز لجستیک آپرین تا پایان سال جاری اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

ورود ۴۲۸ دستگاه ناوگان جدید به ارزش ۱۵۰۰میلیارد تومان به شبکه ریلی/حوزه ریلی اولویت وزارت راه‌ و شهرسازی در حمل‌ونقل است

وزیر راه و شهرسازی با اعلام ورود ۴۲۸ دستگاه ناوگان تولید داخل و بازسازی شده به شبکه ریلی کشور با ارزش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اولویت وزارت راه و شهرسازی در حمل‌ونقل، را حوزه ریلی عنوان کرد.

افتتاح بندر خشک و مرکز لجستیک آپرین تا پایان سال/رکوردشکنی در تولید ناوگان ریلی داخلی/تفاهم برای حمل ریلی بیش از ۳۰ هزار تن محصول جدید

مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از افتتاح بندر خشک و مرکز لجستیک آپرین تا قبل از پایان سال خبر داد و گفت: با این اقدام گام بزرگی برای رونق صادرات و واردات ریلی برخواهیم داشت.

تلاش برای کاهش قیمت هزینه‌های حمل‌ونقل ریلی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعرفه‌های موجود در حمل‌ونقل ریلی کمتر از حمل‌ونقل جاده‌ای است، گفت: توسعه شبکه ریلی و افزایش تعداد واگن‌ها در کاهش قیمت تمام شده موثر است و می‌کوشیم قیمت‌ها را کاهش دهیم.

خودکفایی صنعت ریلی در عرصه زیرساخت/حمل‌ونقل موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور است

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: می‌توانیم ادعا کنیم صنعت ریلی در عرصه زیرساخت خودکفا شده است و با استفاده از دانش و توان مهندسان ایرانی همه نیازهای خود را در این بخش برطرف می‌کنیم.

ضرورت برنامه‌ریزی برای ارتقا سهم ایران از لجستیک/ایران باید هاب لجستیک منطقه شود

رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی بر ضرورت‌ برنامه‌ریزی برای ارتقا سهم ایران از لجستیک تاکید کرد.

رشد ۵۰ درصدی تعداد مسافر و کاهش ۲۰ درصدی تاخیر قطارها

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با تبریک هفته حمل‌ونقل از رشد ۵۰ درصدی حمل مسافر در سال ۱۴۰۱ و کاهش ۲۰ درصدی میانگین تاخیر قطار ها نسبت به سال گذشته خبر داد.