شناسهٔ خبر: 122622 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت:

3 محور حادثه خیز استان بوشهر ایمن می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با اشاره به رفع خطر از نقاط حادثه خیر استان گفت: پیچ های جاشک یکی از مهمترین محورهای حادثه خیز استان است که قرار است 11 پیچ خطرناک آن حذف شود

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر) مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با اشاره به رفع خطر از نقاط حادثه خیر استان گفت: پیچ های جاشک یکی از مهمترین محورهای حادثه خیز استان است که قرار است 11 پیچ خطرناک آن حذف شود.

عبدالکریم اخترشناس در حاشیه تور خبری بازدید از پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: اعتبار این پروژه 24 میلیارد تومان است که طی دو سال محور جاشک ایمن می شود.

اخترشناس ادامه داد: گردنه عامری در شهرستان دیلم نیز با حذف 3 پیچ خطرناک طی یک سال آینده ایمن خواهد شد.

به گفته وی، اعتبار این پروژه 7 میلیارد تومان به طول 3 کیلومتر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان دیگر پروژه ایمن سازی را مربوط به محور دیر- بردخون دانست و ادامه داد: این پروژه در 10 کیلومتر با اعتبار 70 میلیارد تومان در حال اجراست.

وی با اشاره به شروع طرح راهداری زمستانی در استان یادآور شد: این طرح در قالب 164 نیرو، 24 اکیپ و 200 دستگاه ماشین آلات برای هرگونه آبگرفتگی و سیل در فصل زمستان در محورهای مواصلاتی استان فعال خواهد بود.

وی یکی دیگر از پروژه های مهم استان را احداث پل جدید سیدرضا در ورودی گناوه دانست و افزود: با توجه به ترافیک بالای این محور و فرسوده بودن پل قدیمی، ساخت پل جدید ضروری بود.

به گفته اخترشناس، این پروژه با 20 میلیارد تومان اعتبار و طی 18 ماه اجرایی خواهد شد و اکنون در مرحله شمع کوبی است.