شناسهٔ خبر: 122632 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نودمین جلسه شورای مسکن استان انجام شد؛

تعیین تکلیف مباحث آماده سازی و خدمات زیربنایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

نودمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان در نودمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان ضمن بررسی عملکرد طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان مباحث آماده سازی و تامین خدمات زیربنایی این طرح تعیین تکلیف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ نودمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان با حضور مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا در محل سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد.  

در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت عملکرد طرح نهضت ملی مسکن، هزینه های آماده سازی، تامین خدمات زیربنایی این طرح، مبحث قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات نهضت ملی مسکن و ... ارائه، تصمیم‌های لازم در این باره اتخاذ شد و مواردی نیز به تصویب رسید.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین اطلاعات و آمار وضعیت متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار داشت: در کل استان اصفهان بیش از ۴۲۲ هزار نفر برای این طرح ثبت نام کردند که در پهنه استان بیش از ۱۳۴ هزار نفر حائز شرایط فعال (در انتظار بررسی تا تخصیص پروژه) هستند.  

وی افزود: از این تعداد، بیش از ۳۷ هزار نفر افتتاح حساب تجمعی(افتتاح حساب و تخصیص پروژه) شدند که عمدتاً افتتاح حساب ها در بانک مسکن انجام شده و در تلاش هستیم از توان مابقی بانک ها نیز در این رابطه استفاده کنیم همچنین از افتتاح حساب های انجام شده بیش از ۱۶ هزار نفر به پروژه ها تخصیص یافته‌اند.  

قاری قرآن در خصوص وضعیت پیشرفت فیزیکی این پروژه ملی اذعان داشت: در حال حاضر برای بیش از ۱۷ هزار و ۳۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان پروانه ساختمانی اخذ شده، فونداسیون بیش از ۱۰ هزار واحد اجرا و افزون بر شش هزار واحد دارای اسکلت و سقف است.   

وی افزود: تا کنون سفت کاری بیش از دو هزار و ۷۰۰ واحد و نازک کاری افزون بر ۵۰۰ واحد انجام شده و بیش از ۳۴۰ واحد نیز در مرحله کارهای پایانی قرار دارد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص مباحث مطرح شده و مصوبات این جلسه به مبحث خدمات زیربنایی برای اراضی طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه برنامه طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر توسط این اداره کل به دستگاه های خدمات رسان ارائه شده است مقرر شد در اسرع وقت این دستگاه ها برآورد میزان خدمات مورد نیاز را اعلام کنند تا مباحث اعتباری و ... پیگیری شود.  

وی با بیان اینکه موضوع مسکن مهر از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود اذعان داشت: به لطف خدا مسکن مهر بلاتکلیف دارای متقاضی در سطح استان نداریم بعبارتی هرچه مسکن مهر داشتیم که متقاضی داشتند تحویل آنها  شده است.  

قاری‌قرآن در خصوص اراضی مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان عنوان کرد: با توجه به تعداد متقاضیان حائز شرایط در کل استان، حدود ۹۱۶ هکتار زمین نیاز داریم.