شناسهٔ خبر: 12265 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهمترین اخبار استانی در هفته‌ای که گذشت؛

فرود اضطراری آخوندی در سرزو/ بازدید معاونان وزیر از پروژه‌های سه استان/ راهکار افزایش مشارکت در انتخابات نظام مهندسی

ریزش برداری محور قدیم امامزاده هاشم-رودبار سفر وزیر راه و شهرسازی به استان‌های شمال شرقی کشور،بازدید معاونان وزیر از پروژه‌های سه استان تهران، گیلان و هرمزگان وپیشنهاد مدیران کل استانی درباره چگونگی ترغیب مهندسان برای شرکت در انتخابات نظام مهندسی ۱۶ مهرماه از مهم‌ترین اخبار گروه استان‌های پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در هفته گذشته است.

جدول زیر خلاصه‌ای عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های مختلف در هفته‌ای که گذشت،است.

مهم‌ترین اخبار استان ها در هفته گذشته

نام استان

عملیات اجرایی احداث مسیر و تونل‌های قطعه ۲ محور درگز-کبکان- قوچان (گردنه الله اکبر) با سرمایه بیش از ۲ هزار میلیارد ریال با حضو وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی که برای آغاز عملیات اجرایی تونل‌های محور درگز – دوغایی در خراسان رضوی به این استان سفر کرده بود، ناچار به فرود اضطراری در روستای سرزو در ۴۵ کیلومتری قوچان به علت شرایط نامساعد جوی شد و از این روستا بازدید کرد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، نحوه عملکرد سازمان نظام مهندسی در چند سال اخیر، در ترغیب جامعه مهندسان برای شرکت در انتخابات نظام مهندسی ساختمان بسیار مؤثر است.

عضو نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: ابلاغیه جدید وزیر راه و شهرسازی درباره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی نه تنها از بوجود آمدن رانت‌ها و روابط نادرست جلوگیری می‌کند بلکه زمینه تشویق و حضور افراد جوان با نگاه‌های جدید و خلاقیت‌های نو در انتخابات را نیز فراهم می‌کند.

خراسان رضوی

بلوار ورودی و تقاطع غیرهمسطح ورودی فرودگاه بیرجند٬ قطعه دو باند دوم محور بیرجند – قاین٬ قطعه دو باند دوم سراهی بشرویه – دیهوک٬ باند دوم دیهوک – راور٬ قطعه دو باند دوم بیرجند – سربیشه٬ باند دوم اسفدن – دوراهی سیج٬ قطعه دو باند دوم فردوس – سراهی بشرویه و راه اصلی درح – ماهیرود در حضور وزیر راه و شهرسازی با اعتبار هزینه‌شده ۶۰۲.۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

خراسان جنوبی

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی کشور از بیمارستان‌های درحال احداث رشت، رضوانشهر و تالش بازدید کرد.

گیلان

دکتر محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهر سازی مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به همراه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، عباداله فتح‌الهی رئیس سازمان نوسازی شهر تهران از بافت تاریخی و محله هدف نوسازی سیروس در شهر تهران بازدید كرد.

تهران

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در سفر به بندر شهید رجایی از سیستم الکترونیکی CCS عملیات کانتینری این بندر بازدید کرد.

هرمزگان

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه ،ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی استان با تهیه و نصب بیش از ۲۴ هزار نیوجرسی مفصلی انجام شد.

کرمانشاه

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان از تکمیل کمربند غرب اندیمشک خبر داد و گفت: این اقدام با هدف توسعه خدمات ترافیکی در این استان انجام شده است.

خوزستان

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان، تبلیغات درست در چارچوب ضوابط و مقررات نظام مهندسی ساختمان حضور حداکثری نیروهای جوان در این دوره از انتخابات نظام مهندسی ساختمان را به دنبال دارد.

 

همدان

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور از محورهای آذربایجان شرقی بازدید کرد.

آذربایجان شرقی

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام مهندسی قم درباره برگزاری انتخابات ۱۶ مهرماه نظام مهندسی در سراسر کشور تأکید کرد: وظیفه اصلی ما به عنوان دستگاه نظارت در این انتخابات برای ترغیب مهندسان برای مشارکت، ایجاد فضای رقابتی سالم و انگیزه در رأی‌دهندگان است.

 

قم

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان گلستان اطلاع رسانی قوی و به موقع بین رأی‌دهنگان را مهم‌ترین عامل برگزاری انتخابات پرشور و نشاط اعلام کرد.

 

گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن بازدید از محور شهرضا – دهاقان – بروجن از ساماندهی این محور عبوری نیز خبر داد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان ضمن اعلام وجود بیش از هفت هزار هكتار بافت فرسوده در این استان خبر داد نزدیک به ۳۰ درصد از این بافت‌ها در مرکز استان واقع شده است.

اصفهان

مدير ساخت و توسعه راه‌های اداره كل راه و شهرسازی ايرانشهر از انعقاد قرارداد احداث ۵۷ كيلومتر راه روستايی شهرستان فنوج در ایرانشهر خبر داد.

ایرانشهر

به گفته مديركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه در صورت تأمين فاينانس خارجی و انعقاد قرار داد با شركت چينی، پروژه راه‌آهن غرب كشور تا ۳۰ ماه آينده بسته خواهد شد.

کرمانشاه

مديركل راه و شهرسازي استان آذربایجان غربی گفت: از ابتدای شروع پروژه مسکن مهر تاكنون يك هزار و ۶۸ واحد مسكن مهر از مجموع يك هزار و ۶۹۲ واحد پروژه‌های تعاونی مسكن مهر شهرستان مياندوآب افتتاح شده است.

آذربایجان غربی

رئيس اداره نظارت راه‌ روستایی اداره‌كل راه و شهرسازی استان كرمان از احداث ۸۲ كيلومتر راه روستايی با صرف اعتباری بالغ بر ۲۴ ميليارد تومان در ۶ ماه نخست امسال در استان خبر داد.

کرمان

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام مهندسی خراسان شمالی در آستانه برگزاری این انتخابات در کشور ضمن تأکید بر تأثیر مثبت ابلاغیه وزیر راه بر این انتخابات اعلام کرد: مهندسان با علم بر این که با رأی خود در سرنوشت نظام صنفی‌شان سهیم هستند قطعا در این رأی‌گیری شرکت می‌کنند.

خراسان شمالی

 

 

 

 

 

نظر شما