شناسهٔ خبر: 122671 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای راهداری مازندران عنوان کرد؛

تاکید بر تلاش مضاعف راهداری زمستانی جهت حفظ و نگهداری از راهای استان

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران بر تلاش و کوشش مضاعف راهداری زمستانی در جهت حفظ و نگهداری از راه های استان تاکید کرد و گفت: راهداران نماد خدمت خالصانه به مردم هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، حسن جهانیان در جلسه شورای راهداری که با حضور روسای تابعه و روسای ستادی برگزار شد، اظهار کرد: اول دی ماه روز راهدار بنام افرادی است که سربازان خط مقدم جاده‌ها هستند؛ کسانی که کمتر از آنها نام‌برده می‌شود ولی حضورشان غیر قابل انکار است؛ راهدارانی که در سرمای طاقت‌فرسای زمستان و گرمای سخت تابستان و دوری از کانون گرم خانواده و در شرایط خاص اقتصادی در راستای خدمت‌رسانی و برقراری تردد ایمن ، بازنگهداشتن محورهای مواصلاتی، حمل کالاهای اساسی به اقصی نقاط کشور از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نمی‌کنند و کار را به خانواده ترجیح می دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مازندران تنها استانی است که از طریق سه محور شریانی به پایتخت کشور متصل بوده و بخش اعظمی از ترافیک و تردد کشور از پایتخت به مازندران بوده ، می بایست در خصوص ایمن سازی و افزایش ضریب ایمنی جاده های این استان نگاه ویژه و ملی صورت بگیرد.

جهانیان بر ضرورت برقراری تردد در تمامی ایام سال اشاره و تصریح کرد: حفظ ارتباطات و تداوم جریان پیوسته شبکه حمل و نقل و بالاخص شبکه حمل و نقل جاده ای در تمامی ایام سال از اهمیت ویژه ای برخوردار است که کوچکترین عامل بازدارنده این جریان پیوسته ، صدمات جبران ناپذیری را بطور مستقیم و غیر مستقیم وارد خواهد ساخت.

وی در ادامه گفت: تعداد۳۰۰ نفر عوامل راهداری زمستانی شامل نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان در ۲۲ باب راهدارخانه مرکزی، ثابت و سیار و ۳۶ اکیپ راهداری برای خدمات رسانی به کاربران جاده‌ای ساماندهی شده است.

جهانیان تصریح کرد: تعداد ۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین دیگر نیز در ایام راهداری زمستانی به صورت استیجاری از بخش خصوصی تأمین خواهد شد که تاکنون مخلوط نمک وشن در راهدارخانه‌های استان ذخیره شده است.

مدیر کل این اداره کل، راههای تحت پوشش برف روبی استان را بیش از۳۷۰۰کیلومتر برشمرد و گفت: اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه‌جانبه همکاران و بکارگیری کلیه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ویژه در محورهای پر تردد نسبت به خدمات رسانی به مترددین جاده‌ها اقدام خواهد کرد.

جهانیان ضمن اعلام این خبر که موجودی انبار شن و نمک نیزکنترل شده است تصریح کرد: استفاده حداقلی از نمک را برای جلوگیری از آسیب رساندن به ابنیه فنی راه ضروری دانست و افزود در سایه حضور فعال و پر رنگ و چشمگیر راهداران در محورهای برفگیر استان به همراه اقدامات ایمنی اداره کل و فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان عزیز انشاءا... شاهد کاهش تصادفات و فوتی های ناشی از آن در سطح راه های استان باشیم.

گفتنی است در حاشیه این نشست از جمعی از راهداران نمونه استان مازندران نیز تجلیل به عمل آمد.