شناسهٔ خبر: 122703 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پی بارش برف در اولین شب زمستان صورت پذیرفت؛

۴۰۰ کیلومتر باند از راه‌های استان مرکزی برفروبی شد

برفروبی استان مرکزی در پی بارش برف در اولین شب زمستان ۴۰۰ کیلومتر باند از راه‌های استان مرکزی برفروبی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در پی هشدار اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی درخصوص بارش برف و باران در سطح استان مرکزی، راهداران در تمامی راهدارخانه‌ها به حالت آماده باش کامل در آمدند.

وی اظهار کرد: ضمن آماده باش ۳۸۰ نفر راننده و راهدار و تجهیز ۲۲۶ دستگاه انواع ماشین آلات برای برفروبی راه‌ها، شب گذشته در محورهای مواصلاتی چهار شهرستان شازند، اراک، دلیجان و تفرش شاهد بارش برف بودیم که برای باز نگه داشتن راه‌ها هشت اکیپ راهداری شامل ۳۰ نفر راننده و راهدار مشغول برفروبی و نمکپاشی شدند تا تردد ایمن در محورهای مواصلاتی برقرار گردد.

جهانی افزود: حاصل تلاش بی وقفه راهداران برفروبی ۴۰۰ کیلومتر باند از جاده‌های استان بویژه در محورهای شازند-ازنا، شازند-هندودر، اراک-توره-ملایر، اراک-توره-بروجرد، دلیجان-نراق-مشهداردهال، محور جاسب و تفرش-فرمهین بود که در این راستا ۱۰۰ تن مخلوط ماسه و نمک برای برفروبی و جلوگیری از یخزدگی سطح جاده مورد استفاده قرار گرفت.

مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل همواره و در تمام ایام سال ضمن رصد آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها آماده پاسخگویی به هم استانی های عزیز از طریق شماره تلفن ۱۴۱ است تا سفری ایمن برای کاربران جاده‌ای رقم بخورد