شناسهٔ خبر: 122704 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اعلام کرد؛

پیشرفت ۴۰ درصدی زیرسازی محور چم تکله قلایی به خرم آباد

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان درسخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه شهرستان سلسله از پیشرفت ۴۰ درصدی زیرسازی محور چم تکله قلابی به خرم آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، ظهر امروز جمعه ۲ دی ماه ، مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان لرستان به همراه مهندس ملکی صادقی معاون فنی و روستایی ،مهندس یگانه مشاور مدیرکل، مهندس جدیدی مشاور مدیرکل و مدیر حراست  و مهندس مالمیر رئیس راهداری شهرستان سلسله با حضور در مصلی نماز جمعه این شهرستان ، سخنران  پیش از خطبه های نمازجمعه این شهرستان بود.

مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان ضمن تبریک هفته حمل ونقل رانندگان و راهداری ، اظهار داشت: عوامل راهداری در طول شبانه روز و در طول سال  در ایام نوروز، تعطیلات تابستان و اربعین در راستای تسهیل تردد ناوگان حمل و نقل تلاش می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان  ادامه داد: در حوزه حمل ونقل در سال جاری، سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا و یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر جابجا شده ،  این در حالی است که در ایام اربعین حسینی،۴۴ هزار و ۵۰۰ زائر، توسط ناوگان جاده‌ای لرستان جابجا شده است.

شیروانی با اشاره به اینکه در ۹ ماه گذشته ۲۲۰ کیلومتر راه روستایی ساخته شده است، افزود: همچنین ۱۷۱ کیلومتر نیز در این حوزه آسفالت شده که محورهایی انتخاب شده اند که نقش مهمی در توسعه اقتصادی و گردشگری استان داشته اند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سلسله ۷ درصد از راه های استان را دارد، افزود: تمام سعی و تلاش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان این است که نقاط محروم و دورافتاده در اولویت کاری خود قرار دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان تصریح کرد: در منطقه قلایی کارهای خوبی انجام شده است و  یکی از درخواست های مردم محور چم تکله قلایی به به شهرستان خرم آباد بود که که در حال حاضر ۳۵ تا ۴۰ درصد زیرسازی آن انجام شده است و ادامه آن نیز در حال انجام می باشد.

شیروانی اضافه کرد: یکی دیگر از خواسته‌های مردم این شهرستان نصب نیوجرسی در محور فیروزآباد به الشتر است ، که  با پیگیری های نماینده محترم مردم سلسله و دلفان دکتر ابراهیمی ، ۳۰ میلیارد به این موضوع اختصاص داده شده است که ما منتظر اداره کل راه و شهرسازی هستیم که بلافاصله پس از تکمیل محور ،این کار عملی شود.

وی به روشنایی گردنه دیوان دره اشاره کرد و افزود:  نصب تیر چراغ برق و کابل کشی این گردنه انجام شده است در حال خرید ترانس برق هستیم که این کار نیز عملیاتی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان بیان کرد: در سال گذشته ۴۰ کیلومتر از  راه های روستایی شهرستان سلسله آسفالت  شده است و به دنبال این هستیم با تمام جدیت و با تمام کمبود ها و مشکلا  با تلاش و همت کارکنان این اداره کل در راستای خدمت رسانی به هم استانی های عزیز از هیچ کوششی دریغ نکنیم.