شناسهٔ خبر: 122730 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای قانون جهش تولید مسکن انجام شد؛

اخذ سند تک برگی برای ۹۶ هکتار از اراضی ملی شهرستان زهک

سند رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان زهک از اخذ سند تک برگ برای بیش از ۹۶ هکتار از اراضی و املاک ملی در محدوده و حریم بنام دولت در سالجاری در این شهرستان در راستای قانون جهش تولید مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، مرتضی باغبانی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان زهک از اخذ سند تک برگی برای ۹۶ هکتار از اراضی ملی شهرستان زهک در سالجاری خبر داد و اظهار داشت: اخذ اسناد تک‌ برگی در این حجم طی این بازه زمانی کم‌ نظیر بوده است.

وی اضافه کرد: شفافیت امور ثبتی، پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه توام با سرعت، دقت و کیفیت به شهروندان از جمله نتایج صدور این اسناد است.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان زهک با قدردانی از تعامل سازنده اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان تصریح کرد: صدورسند مالکیت برای اراضی ملی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن مانع از سوء استفاده جاعلان شده و مسیر مقابله با جعل و زمین خواری را فراهم می کند.

باغبانی با بیان اینکه به شهروندان توصیه می شود قبل از هرگونه خرید و فروش اراضی و تغییر کاربری آنها استعلام های لازم از ادارات و دستگاه های مربوطه اخذ کنند، تاکید کرد: این اداره همگام با سیاست های اداره کل راه و شهرسازی استان با هر گونه تعدی به اراضی دولتی به شدت مقابله می کند و با هماهنگی دستگاه قضایی اقدامات لازم را بر علیه افرادی که اراضی دولتی را به نفع خود مصادره می کنند، انجام می دهد.