شناسهٔ خبر: 12274 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست تخصصی کارگروه راه و شهرسازی خراسان رضوی با اعضای انجمن کارفرمایان فرانسه مطرح شد؛

آمادگی وزارت راه برای توسعه روابط با فرانسه/ علاقمندی فرانسه برای مشارکت در پروژه‌های شهرسازی و حمل‌و‌نقل

سفر هیات اقتصادی فرانسه به مشهد قائم مقام مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در نشست تخصصی کارگروه راه و شهرسازی خراسان رضوی با اعضای انجمن کارفرمایان فرانسه اعلام کرد:این اداره‌کل به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی آمادگی برای توسعه روابط متقابل با کشور فرانسه در زمینه‌هایی همچون شهرسازی، حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی آمادگی کامل دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا باغستانی در این خصوص بیان کرد: استان خراسان رضوی به دلیل جایگاهی که در کشور به دلیل کریدورهای بین المللی و برخورداری از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی برای جذب گردشگری داخلی و خارجی برخوردار است و همچنین با توجه به بهره‌مندی استان از آستان قدس رضوی به عنوان نهاد توانمند اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی و فرهنگی جهان اسلام در کشور،گسترش و توسعه روابط ایران و فرانسه به توسعه همه جانبه استان بسیار کمک می کند.

باغستانی گفت: ما آمادگی داریم روابط دوجانبه‌مان را به صورت متقابل توسعه دهیم، با توجه به ظرفیت‌های موجود دو کشور می‌توان در حوزه‌های مختلفی چون حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی همکاری مناسبی میان دو کشور برقرار شود.

محمد جواد اسلامی مدیر توسعه منابع اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، نیز در این نشست با اشاره به حجم گردشگران، زائران و مسافران مشهد مقدس و مبادلات تجاری در استان، گفت: این موضوع باعث می‌شود فضای سرمایه‌گذاری جاده‌ای، ریلی و هوایی را برای حجم مسافران برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه در زمان تحریم، کشورمان توانست پیشرفت‌های زیادی را با تلاش و همت سرمایه‌گذاران داخلی به انجام برساند، افزود: ارزیابی مثبتی از سفر هیات فرانسوی به ایران داریم و معتقدیم این سفر می‌تواند ذهنیت مثبت مردم ایران را به مردم فرانسه تقویت کند،همچنین بر این باوریم کلید رو به جلو در روابط دو کشور در مسیر اعتماد به بخش خصوصی به دست می‌آید.

اسلامی محمدی  با بیان اینکه در حوزه توسعه حمل و نقل و بهبود شاخص‌های مسکن و ساختمان، در استان مزیت‌های نسبی برای سرمایه‌گذاران خارجی وجود دارد گفت: چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در حوزه راه و شهرسازی در استان بسیار روشن است.

اعضای انجمن کارفرمایان فرانسوی (مِدِف) نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در مشهد مقدس ، در خصوص همکاری در زمینه‌های مختلف کاری با ایران اعلام همکاری کرده و خواستار همکاری نزدیک در بخش‌های مسکن ،ریلی و عمرانی شدند.

در این دیدار علاوه بر تبادل نظر مدیران، مشاوران و پیمانکاران بخش خصوصی خراسان رضوی با هیات فرانسوی، بازدیدی از راه آهن مشهد نیز صورت گرفت./

نظر شما