شناسهٔ خبر: 122786 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ماه گذشته انجام شد؛

افزایش ۷ درصدی تردد وسایل نقلیه در سمنان

تردد در محورهای مواصلاتی البرز رئیس اداره مدیریت راه‌های‌ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از افزایش ۷ درصدی تردد وسایل نقلیه در محورهای استان سمنان طی ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) محمدحسین فیروزجائیان، رئیس اداره مدیریت راه‌های‌ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اظهار کرد: در بازه زمانی آذرماه سال جاری نزدیک به یک میلیون و ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه مبادی ورودی استان سمنان را برای تردد انتخاب کرده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال افزایش ۷ درصدی را به همراه داشته است.

وی از محور های شریف‌آباد-ایوانکی و گرمسار-آرادان و بالعکس به عنوان پرترددترین محورهای استان در این بازه زمانی نام برد و افزود: استان سمنان در بحث ترددهای ورودی رتبه دهم کشوری را به خود اختصاص داده است.

فیروزجائیان سهم تردد وسایل نقلیه سنگین از کل وسایط نقلیه عبوری در استان سمنان را ۲۶ درصد عنوان کرد و یادآور شد: استان سمنان هرماهه به دلیل قرارگیری در کریدور شرق به غرب سهم قابل توجهی از تردد وسایل نقلیه سنگین را در بر می‌گیرد.

رئیس اداره مدیریت راه‌های‌ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در پایان گفت: با توجه به آغاز فصل زمستان و احتمال انسداد محورهای مواصلاتی به شهروندان و کاربران جاده‌ای توصیه می کنیم قبل از اقدام به سفر با استفاده از سامانه ۱۴۱  از وضعیت راههای استان مطلع شوند تا مشکلی در سفر نداشته باشند.