شناسهٔ خبر: 122808 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رویداد بزرگ و سراسری «سفیران نوسازی بم برای ایران قوی »آغاز شد

آیینی اولین روز از رویداد بزرگ و سراسری سفیران نوسازی بم برای ایران قوی با حضور سفیران نوسازی در۳۵ شهر از ۱۰۰ شهر بزرگ کشور که میزان بافت فرسوده در آن‌ها بالاست، آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  از آغاز پویش جهادی «سفیران نوسازی بم برای ایران قوی » خبر داد و گفت: در اولین روز از برگزاری پویش جهادی «بم سفیر نوسازی برای ایران قوی»که به مناسبت پنجم دی‌ماه سالروز زلزله بم طی سه روز متوالی  برگزار می‌شود، سلسله نشست‌های تخصصی با عنوان آموزه‌های زلزله بم با حضور مدیران و مسوولان شهری در ۳۵ شهر در حال برگزاری است.

آئینی افزود: همچنین در این رویداد جلسات جداگانه‌ای با حضور سازندگان و توسعه‌گران و نیز شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این جلسات انتقال آموزه‌های زلزله بم با هدف ترویج فرهنگ نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی مردمی واحدهای فرسوده و لرزان در شهرها و محلات هدف است.

به گفته دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار بسیاری از مدیران و مسوولان  وقت شهر بم در زمان وقوع زلزله، به همراه مدیران شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان سفیران نوسازی با حضور در شهرهای مختلف به بیان تجربیات خود در حوزه نوسازی و مقاوم سازی مسکن و ضرورت توجه به این موضوع  می‌پردازند.

وی عنوان کرد: در روز اول این پویش جهادی، سفیران نوسازی در ۳۵ شهر از جمله شهرهای مراغه، خوی، مشگین شهر، نجف‌آباد، محمدشهر(خوزستان)، مهران، گناوه، شهرقدس، هفشجان، فردوس، سبزوار، اسفراین، اردکان، دزفول، خرمدره، گرمسار، دامغان، خاش، چابهار، مرودشت، گراش(لارستان)، الوند، قم، قروه، سیرجان، کهنوج، دهدشت، کنگاور، علی‌آباد (گلستان)، لنگرود، دورود، آمل، ساوه، رودان و نهاوند حضور یافته‌اند.

گفتنی است، این رویداد با میزبانی شهرداری‌ها و مشارکت و همکاری ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها در ۱۰۰ شهر بزرگ کشور برگزار می‌شود.