شناسهٔ خبر: 122843 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آمارها نشان می‌دهد؛

رشد ۲۴ درصدی اعزام و پذیرش مسافر هوایی نسبت به سال گذشته

هواپيمايي معراج مطابق آمار از ابتدای سال تا کنون اعزام و پذیرش مسافر هوایی نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است که این عدد برای پروازهای بین‌المللی به ۱۵۸ درصد افزایش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آمارها نشان می‌دهد میزان اعزام و پذیرش مسافر در پرواز های داخلی و بین‌المللی در ۸ ماهه سال جاری به ترتیب ۲۱۳۲۷ هزار نفر و ۱۹۹۱ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۱۷۱۹۲  هزار نفر و بین‌المللی ۷۷۲  هزار نفر)  به ترتیب ۲۴ درصد و ۱۵۸ درصد افزایش داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله اعزام و پذیرش مسافر هوایی مشخص می‌شود که بیشترین میزان اعزام و پذیرش مسافر پروازهای داخلی و بین المللی به ترتیب  در ۸ ماهه سال‌های  ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳بوده است که به میزان ۳۰ و ۳  میلیون نفر ثبت شده است. همچنین مقایسه عملکرد ۸ ماهه سال جاری با مدت مشابه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به ترتیب کاهش ۲۸ و ۳۲  درصدی را نشان می‌دهد.

گفتنی‌است از ابتدای سال تا کنون  تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی و بین‌المللی به ‌ترتیب ۱۸۷ هزار فروند و ۱۶ هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۱ درصد کاهش و ۱۲۹ درصد افزایش داشته است.

همچنین با بررسی روند ۱۰ ساله نشست و برخاست هواپیما مشخص می‌شود که بیشترین میزان نشست و برخاست پروازهای داخلی و بین المللی به ترتیب در ۸ ماهه سال های  ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۲۴۶ و ۱۹ هزار فروند ثبت شده است که مقایسه عملکرد۸ ماهه سال جاری بامدت مشابه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به ترتیب ۲۴ و ۱۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.