شناسهٔ خبر: 122879 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده سروستان، خرامه و کوار در مجلس:

صنعت حمل و نقل در رسانه ها و اذهان عمومی پر رنگ شود

26 اذر روز راهدار فارس نماینده سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با اشاره به اهمیت حوزه حمل و نقل گفت: در اهمیت صنعت حمل ونقل همین بس که در برخی کشورها تا ۳۵درصد تولید ناخالص کشورها از صنعت حمل و نقل است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)، آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل و تقدیر از تلاشگران عرصه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس در آستانه روز راهدار صبح چهارشنبه ۳۰ آذرماه با حضور عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، مشاور وزیر و قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، شماری از نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، جمعی از معاونان استاندار، فرمانده انتظامی فارس و جمعی دیگر از مقامات مسئول با همراهی اصحاب رسانه در مجتمع طلاییه برگزار شد.

عبدالعلی رحیمی نماینده سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با اشاره به اهمیت حوزه حمل و نقل گفت: در اهمیت صنعت حمل ونقل همین بس که در برخی کشورها تا ۳۵درصد تولید ناخالص کشورها از صنعت حمل و نقل است .

رحیمی با اشاره به قرار گرفتن ایران در مسیر جاده ابریشم در گذشته و اهمیت استراتژیک آن افزود: امروز هم ۶درصد از اشتغال و ۸درصد از در آمد کشور سهم حوزه حمل و نقل است هر چند که این حوزه هنوز جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است.

وی با اشاره به اطلاق عنوان صنعت به حوزه حمل و نقل گفت: وقتی نام حمل ونقل به نام صنعت شمرده میشود ارکان این صنعت صرفا راننده ها نیستند و همه ارکان اطراف آن را هم در بر می‌گیرد اما اینکه چرا صنعت حمل و نقل دیده نمیشود دلایل مختلف دارد ،که یکی از دلایل آن است که اهمیت این صنعت در رسانه ها و اذهان عمومی به خوبی معرفی نشده است بنابراین نیازمند فعالیت بیشتر در این زمینه هستیم.

رحیمی اظهار کرد: امروز یکی از مواردی که در مجلس پیگیری میشود این است که چه کار کنیم که هزینه حمل و نقل که ارتباط موثر در قسمت کالاها دارد پنج درصد کاهش یابد تا در پی آن قیمتها هم کمی کاهش یابد.