شناسهٔ خبر: 122903 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای کشور اعلام کرد؛

هزینه ۲ میلیارد تومانی هر فرد مجروح در تصادفات

نزديك به 2 ميليارد تومان هزينه مجروح هر فرد در تصادفات است معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه ۲۵۰ میلیون تومان به ازای هر نفر زخمی عنوان شده است که با تورم امسال این عدد حدود دو میلیارد تومان هزینه زخمی و مجروح شدن هر فرد در تصادفات است، گفت: سالانه حدود ۳۰۰ هزار نفر در کشور زخمی و مجروح می‌شوند که حتی بعضی از این افراد قطع نخاع و یا قطع عضو می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل با گرامیداشت یکم دی‌ماه روز راهدار در همایش تجلیل از راهداران استان کرمان و روز راهدار، اظهار داشت: راهداران ما در ایام مختلف سال در جاده‌ها حضور دارند و تعداد زیادی از راهداران ما در جاده‌های کشور جان خود را در راه خدمت به مردم از دست دادند.

مقبلی با اشاره به این که گلایه‌مندی از وضعیت راه‌های کشور به‌جا است و متاسفانه تعداد زیادی از هموطنان ما در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند، گفت: قطعاً رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز تصادفات پیشگیری می‌کند و برای کاهش تصادفات مشارکت عمومی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه در حدود دو سه سال گذشته آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای افزایش پیدا کرده است، افزود: بخش زیادی از وقوع تصادفات به دلیل مسائل فرهنگ و ترافیکی و بخشی نیز به دلیل کمبود اعتبارات برای ایمن‌سازی راه‌ها است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه تلفات جاده‌ای یک بحران بزرگ در کشور است، بیان کرد: در تحلیل سال ۹۴ نیروی انتظامی کشور به کمک دانشگاه‌ها این گونه عنوان شد که به ازای هر نفر فوتی بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای دولت و خانواده متوفی هزینه دارد و در حال حاضر این عدد با تورمی که وجود دارد به حدود ۷ میلیارد تومان می‌رسد.

مقبلی با اشاره به اینکه انجام اقدامات فرهنگی و آموزش قوانین و فرهنگ ترافیکی بسیار موثر است و باید به این سمت برویم، بیان کرد: بخش زیادی از تصادفات به دلیل خطای انسانی ایجاد می‌شود.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه ۴۰ هزار کیلومتر راه روستایی کشور نیاز فوری به روکش آسفالت دارد، گفت: حدود ۱۵ درصد از تصادفات ناشی از وضعیت راه‌های کشور است.