شناسهٔ خبر: 122945 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۹ماهه سالجاری انجام شد؛

جابجایی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی میرجاوه در سیستان و بلوچستان 

پایانه مرزی میرجاوه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:یک میلیون و ۳۲۵ هزارو ۸۹۵ تن کالا در نه ماهه سالجاری از طریق پایانه مرزی میرجاوه در این استان جابجا شده است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد با بیان اینکه این میزان جابجایی در قالب ۵۶هزار و ۸۶۴دستگاه کامیون بوده است، اظهار کرد: پایانه مرزی میرجاوه از جایگاه ویژه ای در صادرات، واردات و ترانزیت کالا  برخوردار است به طوریکه مجموع ترانزیت انجام شده این پایانه مرزی ۲۸۹هزار و ۹۰۲ تن ، صادرات ۷۶۷ هزار و ۵۵۵تن  و  واردات ۲۶۸ هزارو ۴۳۸ تن بوده است. 

وی ادامه داد: گاز مایع، پیازو گوجه فرنگی   عمده کالاهای صادرشده  از پایانه مرزی میرجاوه وبرنج ،انبه و موز عمده کالا های وارد شده از این پایانه است. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: متوسط ورودی و خروجی از این پایانه مرزی روزانه به طور متوسط ۳۴۷ دستگاه کامیون گزارش شده است. 

کرد در پایان یادآورشد: موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب پایانه‌ میرجاوه به لحاظ همجواری با کشور پاکستان و مرز گسترده آبی در کرانه اقیانوس هند ، قابلیت های اقتصادی مطلوبی را در بازرگانی ملی و صنعت حمل و نقل ایجاد کرده که شاهد مبادلات تجاری با کشورهای منطقه هستیم.