شناسهٔ خبر: 122947 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان:

نوسازی بافت‌های فرسوده وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است

نشست زلزله بم بروجرد مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: نوسازی بافت های فرسوده وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است و باید با استفاده از قوانین و ضوابط موجود در این راستا تلاش شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وحید کرم اللهی روز یکشنبه در نشست آموزه های زلزله بم که با حضور نمایندگان سازمان بازآفرینی شهری ایران و سفیران بم در سالن اجتماعات شهرداری بروجرد برگزار شد گفت: در زلزله بم نزدیک به ۴۰ هزار نفر از مردم جان خود را از دست دادند که این اتفاق نقطه عطفی در رعایت نکات فنی و مقاوم سازی ساختمان‌ها در سراسر کشور شد.

وی بیان کرد: بافت های فرسوده و سکونتگاه‌های رسمی نقطه ضعف ما هستند و از کاروان نوسازی جامانده و باید با یک کار جهادی به سمت رفع نقاط ضعف و پرخطر حرکت کنیم.

کرم اللهی اضافه کرد: در بافت‌های فرسوده مسایل زیرساختی کاملا مهیا است و فقط واحدهای مسکونی بابد به شکل مهندسی صحیح و بازسازی شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار داشت: مشوق مالی و در اختیار قراردادن وام های کم بهره، نگرفتن پول پروانه ساخت از سوی شهرداری، تخفیف های سازمان نظام مهندسی می تواند در تشویق مردم برای اصلاح منازل مسکونی خود موثر باشد.

شهردار بروجرد نیز در این جلسه گفت: توسعه مناطق حاشیه و بهسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده مهمترین هدف شهرداری بروجرد است.

یحیی عیدی بیرانوند ادامه داد: امروز نیاز است مدیران همانند دوران جنگ تحمیلی با روحیه ای جهادی وارد عرصه شوند و در جهت فقرزدایی گام بردارند.