شناسهٔ خبر: 122948 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی لرستان اعلام کرد؛

برآورد هزینه ۲ هزار میلیارد ریالی برای تکمیل باند دوم الیگودرز -خمین-دلیجان-ازنا- شازند

راهسازی لرستان.jpg معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: برای تکمیل باند دوم الیگودرز -خمین-دلیجان-ازنا- شازند ۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

گودرز بابا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: باند دوم الیگودرز -خمین-دلیجان-ازنا- شازند یکی از پروژه‌های لرستان بوده که ترافیک بسیار سنگین در این مسیر مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: طول مسیر این چهارخطه ۳۴.۴۰ کیلومتر است که تاکنون ۲۵.۲۰ کیلومتر آن انجام شده و ۹.۲۰ کیلومتر آن در دست اجراست و هم‌اکنون ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: تاکنون آسفالت قطعات یک تا سه محور ازنا-شازند، احداث تقاطع غیرهمسطح راه‌آهن ازنا، ایمن سازی محور الیگودرز-خمین (تجهیزات ایمنی، علائم ترافیکی به طول ۱۵ کیلومتر)، اجرای عملیات زهکشی تقاطع مومن‌آباد شهرستان ازنا، احداث تقاطع غیرهمسطح روستای گنجه، تکمیل عملیات اجرایی قطعات یک تا سه محور ازنا-شازند و باقیمانده عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح خمه شهرستان الیگودرز از جمله زیر پروژه‌های مسیر چهارخطه الیگودرز - شازند است.

باباعباسی بیان کرد: تاکنون ۹۰۰ میلیارد ریال برای باند دوم الیگودرز -خمین-دلیجان-ازنا- شازند هزینه شده است.

وی گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این مسیر ۲۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: به دلیل ترافیک بسیار سنگین در این مسیر، احداث باند دوم الیگودرز -خمین-دلیجان-ازنا- شازند علاوه بر کاهش تصادفات منجر به افزایش سرعت و کاهش زمان سفر خواهد شد.

باباعباسی یادآور شد: زمان بهره‌برداری این پروژه در صورت تامین اعتبار به موقع پااین سال مالی ۱۴۰۲ خواهد بود.