شناسهٔ خبر: 122957 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راه و شهرسازی خبر داد:

بازنگری طرح جامع و تفصیلی شهر تفتان سیستان وبلوچستان

هاشمزهی تفتان رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان تفتان گفت: با توجه به ضرورت توسعه، امسال بازنگری طرح جامع و تفصیلی این شهر استان در اولویت کاری این اداره قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، بهرام هاشمزهی از بازنگری طرح جامع و تفصیلی شهر تفتان خبر داد و اظهار داشت: شهرستان تفتان با دارا بودن سه بخش مرکزی، گوهر کوه و مازیل پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت و بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

وی ادامه داد: بهبود فضای شهری از جمله اهداف و اولویت های این اداره است و در همین راستا و برای تحقق این امر مقرر گردیده بعد انجام بازنگری در طرح های جامع و تفصیلی این شهر در جلسات مختلف کارگروه های تخصصی امور زیربنایی، کمیسیون ماده پنج و جلسات سیما و منظر، پیگیری‌های لازم برای تصویب آن انجام شود.

رییس اداره راه و شهرستان تفتان با بیان اینکه طرح های جامع و تفصیلی شهر لازم و ملزم یکدیگرند، خاطرنشان کرد: طرح جامع و تفصیلی از نظر شیوه تهیه نقشه‌ها و نتیجه نهایی تفاوت هایی دارند، در طرح جامع که حاوی اطلاعاتی از موقعیت جغرافیایی، وضعیت اجتماعی و اقتصادی شهر است و درآن ضوابط و مقرراتی برای کاربری اراضی به صورت کلی دیده شده، در حالی که در طرح تفصیلی شهر برنامه ها به صورت مفصل تر و با جزئیات بیشتر از محلات و مناطق شهر ذکر می شود.

هاشمزهی یادآور شد: در قالب این طرح ها تعیین تکلیف تمامی قطعات زمین و اراضی که باید کاربری در آن تعریف شود و تراکم ساختمانی در پهنه های مسکونی و شبکه بندی و گذر بندی ها مشخص و به عنوان یک سند در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت.