شناسهٔ خبر: 122967 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرماندار ابهر تاکید کرد؛

لزوم برنامه‌ریزی جدی برای رفع معضلات سکونتگاهای غیررسمی

فرماندار ابهر استان زنجان فرماندار ابهر، گفت: برای رفع معضلات و چالش‌های موجود در زمینه سکونتگاهای غیررسمی باید برنامه ریزی جدی صورت بگیرد و برنامه ریزی ها به گونه‌ای باشد که دیگر شاهد شکل گیری سکونتگاهای غیررسمی نباشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، احمد ذوالقدر فرماندار ابهر روز یکشنبه در جلسه نشست‌ تخصصی آموزه‌های زلزله بم همزمان با فرارسیدن هفته ایمنی در برابر زلزله در استان زنجان در محل فرمانداری ابهر، گفت: گزارش ارائه شده در خصوص آمادگی در مواقع بحرانی و حوادث بسیار جامع و مفید بود.

وی با تاکید بر لزوم رفع کوتاهی‌های گذشته در حوزه بازآفرینی شهری، گفت: برای رفع کوتاهی‌ها باید به صورت خیلی جدی تمام دستگاه‌ها پای کار باشند و موارد لازم مربوط به این نشست ریز به ریز بررسی و پیگیری شود.

فرماندار ابهر با بیان اینکه برای رفع معضلات و چالش‌های موجود در زمینه سکونتگاهای غیررسمی باید برنامه ریزی جدی صورت بگیرد، افزود: برنامه ریزی ها به گونه‌ای باشد که دیگر شاهد شکل گیری سکونتگاهای غیررسمی نباشیم و در این راستا هر دستگاهی باید کار خود را به نحو احسن انجام دهد و نظارت‌ها در این خصوص جدی تر باشد تا دیگر شاهد ایجاد سکونت گاه‌های غیر رسمی نباشیم.

ذوالقدر تاکید کرد: کارهایی را که روتین می‌توانیم انجام بدهیم مد نظر قرار گیرد چرا که در محضر الهی باید پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده کلی دیده شود، ابراز داشت: نباید شاهد رشد بافت‌های فرسوده در شهر باشیم و همچنین به دنبال ایجاد ظرفیت‌های قانونی برای جلوگیری از شکل گیری بافت فرسوده باشیم.

فرماندار ابهر با بیان اینکه حادثه خبر نمی‌کند، تصریح کرد: برنامه ریزی ها در زمینه نوسازی بافت فرسوده کاملاً درست انجام شود و هر کوتاهی در خصوص نوسازی بافت فرسوده قابل قبول نیست و باید به سمت نوسازی این محلات برویم و ارتباط با ساکنین این محلات را ویژه ببینیم.

ذوالقدر یاد آورشد: شهرداری باید به صورت چرخشی هر هفته مناطق بافت فرسوده را مورد بازدید قرار دهد و مشکلات و مسائل بررسی و حل شود و در این راستا دست به دست همه داده و برای نوسازی بافت‌های فرسوده مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

وی گفت: باید به سمت و سوی ایجاد زیر ساختها برای شهرها برویم تا شاهد شهری توسعه یافته و برخوردار در شهرها باشیم.