شناسهٔ خبر: 122968 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست شهرداری ابهر:

تخفیفات شهرداری ابهر در بافت‌های فرسوده ۱۱ میلیارد و ۹۶۹ میلیون ریال بوده است

شهردار ابهر استان زنجان سرپرست شهرداری ابهر، گفت: تخفیفات شهرداری ابهر در سال گذشته در بافت‌های فرسوده ۱۱ میلیارد و ۹۶۹ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۹۷۴ ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، حسین کرمی ظهر روز یکشنبه در جلسه نشست‌های تخصصی آموزه‌های زلزله بم همزمان با فرارسیدن هفته ایمنی در برابر زلزله در استان زنجان در محل فرمانداری شهرستان ابهر گفت: این نشست فرصت خوبی است تا بتوانیم برای توسعه و آبادانی شهرستان ابهر قدم‌های خوبی برداریم.

وی کل محدوده شهر ابهر را بیش از هزار و ۵۸۱ هکتار اعلام کرد و بیان داشت: در این راستا کل بافت فرسوده شهر ابهر ۱۳۵ هکتار،کل بافت فرسوده ناکارآمد ناحیه شریف آباد ۱۰۹ هکتار و کل بافت ناکار آمد ناحیه حسین آباد ۹۹ هکتار که در مجموع بیش از ۳۴۲ هکتار می‌باشد.

سرپرست شهرداری ابهر گفت: طی سال گذشته تعداد پروانه‌های صادر شده برای واحدهای مسکونی توسط شهرداری در بافت فرسوده ۳۴ فقره بوده و در سالجاری هم هشت فقره بوده است.

کرمی تخفیفات شهرداری ابهر در سال گذشته در بافت‌های فرسوده را ۱۱ میلیارد و ۹۶۹ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۹۷۴ ریال اعلام کرد و بیان داشت: تخفیفات هدف بازآفرینی در سال گذشته یک میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۳۰۰ ریال بوده است.

وی تصریح کرد: تخفیف بافت فرسوده هم در سال جاری سه میلیارد و ۵۰۹ میلیون و ۳۵ هزار ریال و این تخفیفات در هدف بازآفرینی سکونت گاه‌های غیر رسمی در سالجاری ۹۵۱ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۸۰۰ ریال بود.

سرپرست شهرداری ابهر ، به اجرای جدول گذاری در سکونت گاه‌های غیر رسمی در شهرستان ابهر اشاره کرد و یاد آورشد: طی سالجاری جدول گذاری در سکونت گاه‌های غیر رسمی شریف آباد و حسین آباد به مساحت ۶ هزار و ۵۸۲ متر مربع بوده و اجرای آسفالت ریزی در سکونت گاه‌های غیر رسمی حسین آباد و شریف آباد طی سالجاری هم ۳۶ هزار و ۵۴۹ متر مربع انجام گرفته است.

کرمی بیان داشت: همچنین طی سال گذشته اجرای آ سفالت ریزی در بافت فرسوده شناط و ناحیه مرکزی ۶ هزار متر مربع بوده و همچنین اجرای جدول گذاری هم در این محلات در سالجاری هزار و ۲۰ متر بوده است.

وی ایجاد زیر سازی در سکونت گاه‌های غیر رسمی شریف آباد و حسین آباد را ۲۰ هزار و ۳۵۵ متر مربع اعلام کرد.

سرپرست شهرداری ابهر؛ به اجرای پروژه کتابخانه در ناحیه حسین آباد اشاره کرد و یاد آور شد: این کتابخانه در زمینی به مساحت ۴۵۰ متر مربع در سه طبقه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان از اعتبارات محل بازآفرینی اجرا شده است.