شناسهٔ خبر: 122973 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سفیر مقاوم سازی و بازسازی از شهرستان بم:

اطلاع رسانی بسته‌های تشویقی نسبت به نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده ضروری است

زنجان سفیر نوسازی  از بم سفیر مقاوم سازی و بازسازی از شهرستان بم، بر لزوم اطلاع رسانی بسته‌های تشویقی نسبت به نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده تاکید کرد و گفت: ارگان‌های مربوطه در این خصوص مدیریت لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، مصطفی زینت بخش سفیر مقاوم سازی و بازسازی از شهرستان بم ظهر روز یکشنبه در جلسه نشست‌های تخصصی آموزه‌های زلزله بم همزمان با فرارسیدن هفته ایمنی در برابر زلزله در استان زنجان در محل فرمانداری ابهر و در دیدار با مردم شهید پرور و ولایی این شهرستان گفت: در سال ۸۲ بر اثر زلزله، شهر بم تخریب شد و برای اولین بار بعد از ۱۹ سال این نشست برای تبادل تجارب و انتقال مشکلاتی که بعد از زلزله مدیران شهرستان بم کسب کردند به استان‌های مختلف انتقال داده شود و این نشست با مدیریت و برنامه ریزی به مدت سه روز در حال برگزاری است.

وی هدف از برگزاری این نشست را انتقال تجارب اعلام کرد و بیان داشت: این نشست فرصت خوبی است تا خودمان را برای مقابله با حوادث آماده کنیم.

سفیر مقاوم سازی و بازسازی از شهرستان بم، تاکید کرد: سفیران شهر بم به ۳۱ استان کشور سفر کردند و در۱۰۰  شهر جامع هدف از سوم دی حضور دارند.

زینت بخش در جمع مردم ولایی شهرستان ابهر با بیان اینکه بدون همراهی مردم کارها جلو نمی‌رود، افزود: باید ساکنینی که در محلات بافت فرسوده و ناکارآمد شهری زندگی می‌کنند نسبت به نوسازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ابزارها و بسته‌های تشویقی برای ترغیب مردم به نوسازی واحدهای مسکونی توسط دولت پیش بینی شده است.

سفیر مقاوم سازی و بازسازی از شهرستان بم گفت: حادثه برای همه است و باید آمادگی در برابر حوادث مد نظر همه باشد و دستگاه‌های خدمات رسان به صورت مدبرانه و کارشناسی شده مدیریت لازم را داشته باشند.

زینت بخش بر لزوم اطلاع رسانی بسته‌های تشویقی نسبت به نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده تاکید کرد و افزود: ارگان‌های مربوطه در این خصوص مدیریت لازم را داشته باشند و مردم در محلات بافت فرسوده و سازندگان در این حوزه ورود کنند.

گفتنی است سعید شاهین فر معاون مسکن وساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان و سفیر مقاوم سازی و بازسازی از شهرستان بم و نماینده شرکت بازآفرینی ایران با سازندگان و پیمانکاران هم نشست مشترک داشتند.