شناسهٔ خبر: 122986 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور رفع مشکلات رانندگان انجام خواهد شد؛

سامانه جامع اعلام بار در کرمان به زودی رونمایی می‌شود

به زودی سامانه جامع اعلام بار در کرمان رونمایی می‌شود مدیرکل راهداری استان کرمان با اشاره به طراحی سامانه جامع اعلام بار استان کرمان گفت: در سامانه جامع اعلام بار که به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اعلام بار به صورت الکترونیکی انجام شده و مشکلات رانندگان در این زمینه برطرف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی‌زاده مدیرکل راهداری استان کرمان در همایش تجلیل از راهداران استان کرمان که با حضور خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه راهداری وظایف روزانه‌ای دارد که نیاز است راهداران هر روز در جاده‌ها به خدمتگزاری مشغول باشند.

عراقی زاده با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین اقدامات راهداری در سفرهای اربعین بود، افزود: با تلاش و پیگیری مجموعه راهداری استان و شرکت‌های حمل و نقل مسافربری، زائران امام حسین(ع) از شهرستان‌های مختلف استان کرمان به سمت مرزهای عراق جابه‌جا شدند.

وی ابراز داشت: راهداران استان کرمان با تاسی از سردار دل‌ها شهید سپهبد قاسم سلیمانی به طور شبانه روزی و در گمنامی، در سرما و گرما برای خدمتگزاری به مردم فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سیستم جامع اعلام بار استان کرمان تهیه شده است، تصریح کرد: در این سامانه جدید که به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اعلام بار به صورت الکترونیکی انجام شده و از مشکلات جاری که باعث نارضایتی رانندگان است، جلوگیری می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه اداره کل راهداری استان کرمان دو سال رتبه اول رفع نقاط حادثه‌خیز را در کشور کسب کرده و از سال گذشته ۱۰۵ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان رفع شده است، گفت: ۳۵ میلیون تن حمل کالا از مبدأ استان کرمان به سایر نقاط و بیش از هفت میلیون نفر مسافر از مبدأ استان کرمان به سایر نقاط کشور جابه‌جا شده است.

عراقی زاده با اشاره به اینکه امسال آسفالت ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی در شمال استان کرمان در برنامه است که تاکنون بخشی از آن انجام شده است، بیان کرد: سیل بهمن‌ماه سال گذشته و مردادماه امسال ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان خسارت به جاده‌های شمال استان کرمان وارد کرده است.