شناسهٔ خبر: 122989 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن استان خبر داد:

اجرای بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرها و روستاهای فارس/بهره‌برداری از ۳ هزار و ۴۰۰ واحد در شهرها و روستاهای استان

عطااله زمانی مدیرکل بنیاد مسکن فارس از اجرای بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرها و روستاهای فارس خبر داد و گفت: در برنامه است تا پایان سال جاری ۳ هزار و ۴۰۰ واحد در شهرها و روستاهای استان به بهره‌برداری برسد.

عطاالله زمانی مدیرکل بنیاد مسکن فارس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بخشی از فعالیت‌های آن بنیاد را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای آن استان اعلام کرد و گفت: بنیاد مسکن استان در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و همچنین روستاها اجرای طرح نهضت ملی مسکن را برعهده دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: تاکنون در شهرها ۱۹۱ هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود ۴۶ هزار و ۲۰۰ نفر شرایط لازم را داشتند و از این تعداد نیز برای نزدیک به ۲۰ هزار نفر زمین تامین شده ، ۱۸ هزار نفر نیز واریز وجه کرده‌ و برای ۱۲ هزار و ۳۰۰ واحد پروانه اخذ و ۵ هزار و ۷۰۰ واحد نیز قراردادبانکی‌شان منعقد شده است. از نظر اجرا در مناطق شهری نیز اجرای فونداسیون ۳ هزار و ۸۰۰ واحد، انجام اسکلت یکهزار و ۸۰ واحد و سفت‌کاری ۶۲۲ واحد انجام شده است.

زمانی ادامه داد: در برنامه است تا حدود ۴۰۰ واحد شهری در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان نیز توضیح داد: سهمیه بنیاد مسکن در روستاها ۱۵ هزار واحد است که از این تعداد، عقد قرارداد ۶ هزار واحد انجم شده، حدود ۴ هزار واحد اجرای فونداسیون و ۳هزار و ۵۰۰ واحد نیز اجرای اسکلت داشتند. در برنامه است تا پایان امسال ۳ هزار واحد مسکونی روستایی تکمیل و بهره‌برداری شود.

تولید/////اجرای بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرها و روستاهای فارس/بهره‌برداری از ۳ هزار و ۴۰۰ واحد در شهرها و روستاهای استان
اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن در استان فارس

مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: در مجموع ۱۸ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی در شهرها و روستاها وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است.

زمانی در خصوص تهیه و اجرای طرح هادی در استان نیز توضیحاتی ارایه کرد و افزود: برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان که معادل ۲ هزار و ۳۵۰ روستا طرح هادی تهیه شد و بازنگری طرح ها نیز در حال انجام است. امسال نیز حدود ۲۳۵ طرح هادی استان بازنگری شد.

وی اعلام کرد: در سال جاری ۶۰۰ پروژه نیز در روستاها اجرایی و عملیاتی شده است. امسال نیز نزدیک به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع سطح معابر روستایی آسفالت شد.

وی در خصوص اقدامات خیرین مسکن ساز در استان اعلام کرد: حدود ۵۰۰ واحد مسکونی توسط خیرین در سطح استان در حال انجام است که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها حدود ۴۵ درصد است. امسال پیش‌بینی شده است تا کمک‌های خیرین که حدود ۳۰ میلیاردتومان است در حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) در بودجه ۱۴۰۱ استان جذب شود تا بتوانیم اقدامات بنیاد را سرعت بدهیم.