شناسهٔ خبر: 123001 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در همایش سفیران نوسازی بم برای ایران قوی مطرح شد؛

۱۴۸ میلیارد تومان پروژه باز آفرینی شهری در سیستان و بلوچستان در حال اجراست

سیستان مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۲ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار ۱۴۸ میلیارد تومان  توسط این اداره کل در مناطق حاشیه و بافت های فرسوده مصوب چهار شهر زاهدان، زابل، سراوان و خاش در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان وبلوچستان، عطاء‌اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در حاشیه همایش سفیران نوسازی بم برای ایران قوی که با حضور عضو هیئت مدیره شرکت باز آفرینی شهری ایران در زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: این اداره کل در راستای اجرایی شدن سیاست‌های محرومیت‌زدایی از چهره محلات حاشیه چهار شهر مذکور و ارتقای ایمنی محلات شهری در چند سال اخیر اجرای پروژه‌های زیربنایی و روبنایی محرک رشد و توسعه محلات را به عنوان یکی از مهمترین مسئولیت‌های سازمانی خود در دستور کار ویژه قرار داده است که اجرای ۴۲ پروژه در سالجاری نمونه ای از آنها بشمار می رود.

وی ادامه داد: به همین ‌منظور در شهرهای مورد هدف طرح‌های بازآفرینی سیستان و بلوچستان اقداماتی مختلف نظیر اجرای زیرسازی، بهسازی و آسفالت معابر، ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی، بهسازی مسیل‌های مناطق هدف و ساخت فضاهای تفریحی در اولویت کاری قرار گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این اداره کل همچنین علاوه بر اجرای پروژه های عمرانی در مناطق مورد هدف باز آفرینی شهری استان در جهت کاهش مخاطرات طبیعی و تامین سرانه ها، مطالعه طرح های تفصیلی شهرهای زابل و زاهدان را با رویکرد باز آفرینی در دست اجرا دارد.

وی بیان کرد: این اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در سالجاری به منظور کمک هر چه سریعتر به بهسازی مناطق حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان علاوه بر پروژه های در دست اقدام حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار را جهت بهسازی معابر این مناطق در نظر گرفته است.

اکبری افزود: هم‌اینک ۳۱۵ هزار نفر از جمعیت استان در حوزه شهرستان‌های تحت پوشش این اداره کل در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند که از این تعداد بیشترین جمعیت به زاهدان اختصاص دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان وسعت بافت‌ فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرستان‌های زیرپوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال استان را ۲ هزار ۷۷۸ هکتار عنوان کرد و افزود: تمام تلاش همکاران ما با اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری خلق فضاها و مکان‌های شهری مناسب با هدف رسیدن به توسعه پایدار در محلات هدف باز آفرینی شهری است.