شناسهٔ خبر: 123004 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ماشین آلات وتجهیزات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مطرح کرد:

هوشمند سازی مدیریت سوخت در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی

رییس اداره ماشین آلات آذربایجان شرقی رییس اداره ماشین آلات وتجهیزات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: با ایده پردازی در مجموعه اداره ماشین آلات، سیستم سوختگیری و مدیریت سوخت راهدارخانه ها هوشمند شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی؛ جعفرتبریزی رییس ماشین آلات وتجهیزات اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گفت : دستگاه سیستم هوشمند فقط با هزینه پنج میلیون و پانصد هزار تومان ساخته شده و این امکان را فراهم می‌کند که میزان سوخت موجود در مخازن به صورت آنلاین رصد شده، سهمیه هر خودرو به صورت دقیق محاسبه شده و از پرت شدن سوخت در مراحل مختلف جلوگیری می کند.

وی طراحی و ساخت سیستم هوشمند تصفیه سوخت را یکی دیگر از کارهای شاخص انجام شده در اداره ماشین آلات اعلام کرد و گفت: این دستگاه سوخت خروجی از تانکر را به صورت هوشمند تصفیه کرده و سوخت پاک را به خودرو منتقل می کند که موجب عملکرد خوب ماشین آلات می شود.

رییس اداره ماشین آلات وتجهیزات  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی همچنین از ساماندهی مخازن سوخت راهدارخانه های استان خبر داد و گفت: مخازن سوخت موجود در راهدارخانه ها که به مرور زمان دچار فرسودگی شده بودند، با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بازسازی، لایروبی و رنگ آمیزی شدند تا سلامت سوخت مصرفی ماشین آلات تضمین شود.

تبریزی افزود: ۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین هم با هزینه شش میلیارد تومان در کارگاه های این اداره بازسازی شده  است که اگر همین کار در تعمیرگاه های خصوصی انجام می شد، باید سه برابر این هزینه صرف می شد.