شناسهٔ خبر: 123011 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در رویدادسراسری سفیران نوسازی بم برای ایران قوی عنوان کرد:

برگزاری نشست سفیران گامی مهم برای تشویق به نوسازی و مقاوم سازی بافت های غیر مقاوم

رویداد سراسری سفیران بم درخراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در رویداد سراسری سفیران نوسازی بم برای ایران قوی از اثرات این نشست ها و رویداد در تشویق به نوسازی و مقاوم سازی بافت های غیرمقاوم خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، سومین جلسه نشست های تخصصی با عنوان آموزه های زلزله بم همزمان با فرارسیدن هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در خراسان جنوبی صبح امروز با حضور سفیر بازآفرینی شهر بم، نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران،مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی، شهرداربیرجند، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری ،مدیران شهرستان،معتمدین و ائمه جماعات محلات شهر بیرجند برگزار شد.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی در رویداد سراسری سفیران نوسازی بم برای ایران قوی که بصورت وبیناری با حضور وزیرراه و شهرسازی برگزار شد با اشاره به پنجم دیماه سالروز خاطره تلخ زلزله بم و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است که بیش از ۵۰ درصد آن در پهنه خطر پذیری متوسط و بالا قرار دارد و گسل های فعالی از جمله گسل خضری دشت بیاض در استان داریم.

وحید داعی افزود:در خراسان جنوبی زلزله های مختلفی رخ داده ازجمله زلزله فردوس درسال ۴۷ زلزله طبس در سال ۵۷ و زلزله های بسیار دیگری ازجمله زلزله ۵ ریشتری در بشرویه در تاریخ ۳ دیماه سالجاری که این امر می طلبد موضوع لرزه خیزی و مقاوم سازی و نوسازی مسکن مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در استان خراسان جنوبی ۱۰۶۱ هکتار محلات هدف وجود دارد که حدود ۱۱۱ هزار نفر در آن سکونت دارند که از این میزان ۶۵۴ هکتار در شهر بیرجند قرار دارد و حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی غیر مقاوم وجود دارد که معرفی و استفاده از بسته های تشویقی دولت و شرکت بازآفرینی شهری ایران جهت نوسازی و مقاوم سازی  منازل مسکونی موثر خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: برگزاری این نشست ها طی روزهای ۳ تا ۵ دیماه در شهرهای قاین،فردوس و بیرجند در خراسان جنوبی بطور همزمان با ۱۰۰ شهر کشور بسیار موثر بوده و راهکاری مناسب برای معرفی و تشویق ساکنان بافت‌های ناایمن به نوسازی و مقاوم سازی منازل مسکونی است.