شناسهٔ خبر: 123098 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون قرارگاه جهادی نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی شهری ایران:

لزوم فعال سازی ستادهای بازآفرینی شهری و نوسازی مساکن بافت فرسوده

بازآفرینی معاون قرارگاه جهادی نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: نوسازی ستادهای بازآفرینی شهری و نوسازی مساکن بافت فرسوده باید فعال شود و این امر نیازمند مساعدت و همکاری تمامی دستگاه های مربوطه است.

فرهاد قلی زاده در همایش نوسازی مساکن بافت فرسوده اظهار داشت: کوتاه کردن فرآیند صدور پروانه ساختمانی و ارائه تخفیفات در عوارض پروانه و خدمات مهندسی و بهره مندی از بسته های تشویقی جدید ارائه شده باعث جذب سرمایه گزاران و انبوه سازان در بافت های فرسوده خواهد شد.

وی تاکید کرد: بسته‌های تشویقی شهرسازی در شواری عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب و به تمام شهرداری‌ها ابلاغ شده و این امکان فراهم گشته شهرداری‌ها این مشوق‌ها را بر اساس شرایط شهر خود و پس از تصویب در کمیسیون ماده ۵، ارائه دهند.

اردشیر مدافع بهزادی سفیر نوسازی بم نیز در این نشست تاکید کرد: جلوگیری از بروز حادثه مهمترین مساله مورد تاکید است و باید قبل از بروز حادثه نسبت به نوسازی واحدهای مسکونی اقدام شود. 

 در راستای فرهنگ سازی و ایجاد وحدت رویه به منظور تسریع در نوسازی مساکن بافت فرسوده نشست سه روزه همزمان با سراسر کشور در شهرهای ارومیه، خوی و میاندوآب توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران با همکاری سفیران نوسازی شهر بم برگزار شد و در این نشست بر لزوم فعال سازی ستادهای بازآفرینی شهری و نوسازی مساکن بافت فرسوده در سطح استان تاکید شد.