شناسهٔ خبر: 123101 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان اعلام کرد؛

آزمون ورود به حرفه مهندسی در تاریخ ۸ و ۹ دی ماه سالجاری برگزار می‌شود/ صدور ۱۱۰۰ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در استان زنجان

ذبیحیان زنجان رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، از صدور ۱۱۰۰ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در استان زنجان طی ۹ ماه سالجاری خبر داد.

احسان ذبیحیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،به «سامانه سپامک» اشاره کرد و گفت: از ابتدای سالجاری این سامانه توسط وزارت راه و شهرسازی راه اندازی شده است و از ۲۲ آذرماه همه متقاضیان حقیقی و حقوقی صدور، تمدید و ارتقا پروانه اشتغال به کار مهندسی، کاردانی و معماران تجربی تنها از طریق این سامانه می‌توانند درخواست خود را ارسال و پروانه خود را اخذ کنند.

وی ابراز داشت: متقاضیان صدور پروانه اشتغال به کار ابتدا باید با ورود به درگاه ملی مجوزهای کشور به «آدرس mojavez.ir»قسمت پروانه اشتغال مهندسی را انتخاب نمایند تا وارد سایت سپامک به آدرس «spamak.mrud.ir»شوند و متقاضیان تمدید و ارتقا پروانه می‌توانند برای اخذ پروانه به طور مستقیم وارد سامانه سپامک شوند و فیلم‌های آموزشی جهت آشنایی متقاضیان با نحوه ورود اطلاعات، در سامانه قرار داده شده است.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان گفت: واریز هزینه صدور پروانه اشتغال به حساب خزانه کشور نیز از طریق سایت «پاتمک به آدرس patmak.mrud.ir» صورت می‌گیرد که باید حتماً توسط متقاضی انجام شود.

ذبیحیان تاکید کرد: یکی از وظایف مهم اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان، صدور، تمدید و ارتقا ۱۶ نوع پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی و معماران تجربی است و طی ۹ ماه امسال بیش از ۱۱۰۰ پروانه اشتغال به کار مهندسی در حوزه ساختمان در استان صادر شده است.

وی بیان داشت: صدور پروانه های اشتغال در زمینه و صلاحیت های مختلف است و پروانه شخص حقیقی در هفت رشته ساختمانی شامل عمران، معماری، مکانیک، برق، ترافیک، شهرسازی و نقشه برداری و در صلاحیت های نظارت، طراحی، محاسبه و اجرا صادر می شود.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، افزود: پروانه اشتغال برای اشخاص حقوقی در زمینه طراحی، نظارت و اجرای ساختمان‌ها و همچنین انجام خدمات آزمایشگاهی در زمینه بتن، ژئوتکنیک و جوش پروانه اشتغال برای متقاضیان صادر می شود.

ذبیحیان با اشاره به اینکه متقاضیان انبوه سازی نیز پس از تشکیل پرونده و ارائه مدارک به انجمن صنفی سازندگان انبوه مسکن و ساختمان استان، از طرف این اداره پروانه اشتغال دریافت می کنند، افزود: همچنین اداره نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان در صدور پروانه اشتغال نظام فنی روستایی برای مهندسینی که در حوزه روستاهای استان خدمات نظارت و طراحی انجام می دهند هم وظایفی بر عهده دارد.

وی متذکر شد: طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، صرفاً اشخاصی می‌توانند در حوزه نظام فنی و مهندسی فعالیت نمایند که پروانه اشتغال مهندسی یا کاردانی یا معمار تجربی از وزارت راه و شهرسازی اخذ کرده باشند.

آزمون ورود به حرفه مهندسی در دی ماه برگزار می‌شود

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه آزمون نظام مهندسی برای سه هزار و ۸۰۰ نفر از مهندسین، کاردان‌ها و معماران تجربی در مرداد و شهریور برگزار شد، افزود: هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در تاریخ ۸ و ۹ دی ماه سالجاری در محل دانشگاه زنجان برای ثبت نام کنندگان انجام گرفته است.