شناسهٔ خبر: 123103 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

۸ محله در زنجان برای نوسازی و مقاوم سازی مشخص شده است

مهندس اسماعیلی زنجان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: در خصوص نوسازی و مقاوم‌سازی محلات هدف، هشت محله در زنجان مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، اصغر اسماعیلی در همایش آموزه‌های زلزله بم با محوریت نشست تخصصی بازآفرینی شهری در محل حسینیه اعظم زنجان، گفت: خوشبختانه این نشست با حضور افراد و اعضای موثر با برنامه ریزی مدون و درستی برگزار شد.

وی با بیان اینکه هر کدام از اعضای این نشست در ساخت و سازهای شهری نقش مهمی دارند، اظهار داشت: امیدوارم این نشست خروجی مثبتی به دنبال داشته باشد و مقاوم سازی سازه‌ها و ساخت و سازها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: اجرای طرح‌هایی در محلات هدف در بحث بازآفرینی شهری، جزو برنامه‌های راه و شهرسازی در کشور است و در استان‌ها نیز پیگیری می‌کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه محلات هدفی که نیازمند مقاوم‌سازی و بهسازی است مورد بررسی قرار می‌گیرد، تاکید کرد: این نشست با هدف احیای توانمندسازی و تقویت بافت‌های فرسوده و محلات کم‌برخوردار در استان زنجان برگزار شد.

وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری کار مشترکی است که در وزارت راه و شهرسازی و با هماهنگی و همکاری شهرداری‌های کشور انجام می‌شود، ابراز کرد: بخشی از این وظایف را شهرداری به دوش می‌کشد و راه و شهرسازی به عنوان دستگاه حاکمیتی در بازآفرینی شهری نقش خود را باید ایفا کند و در این راستا طرح‌هایی در محلات هدف در بحث بازآفرینی شهری و بافت فرسوده که جزو برنامه‌های مهم راه و شهرسازی در کشور و به تبع آن استان‌ها است پیگیری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: محلات هدفی که کم برخوردار بوده و نیازمند مقاوم سازی و نوسازی است مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اسماعیلی متذکر شد: تسهیلاتی در اختیار سازندگان و مردم قرار می گیرد که توسط اداره کل راه و شهرسازی قابل پیگیری است و امیدواریم در بحث نوسازی و مقاوم سازی محلات هدف در شهر زنجان قدم‌های خوبی برداریم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص نوسازی و مقاوم‌سازی محلات هدف هشت محله در زنجان مشخص شده است، افزود: امیدواریم با حضور همکاران در شهرداری زنجان و اداره‌کل راه‌و شهرسازی استان، در بخش بازآفرینی شهری فعالیت می‌کنند این همکاری به صورت همراهی تداوم داشته باشد و نتیجه این همکاری استفاده بهتر مردم از این محلات باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه زلزله بم نقطه شروعی برای مهندسین کشور شد و نیاز است درس‌هایی از این زلزله و حادثه بگیریم، متذکر شد: متاسفانه این درس به قیمت از دست دادن هموطنان عزیزمان در شهر بم شد ولی درس‌های بسیار آموزنده‌ای به همراه داشت.