شناسهٔ خبر: 123114 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهر سازی شرق استان سمنان:

تکمیل جاده میامی-جیلان از مطالبات مهم مردم است

محور جیلان مدیر کل راه و شهر سازی شرق استان سمنان از مطالبه مهم مردم شهرستان میامی نسبت به تکمیل محور میامی-جیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (شرق استان)، امیر عمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: در حوزه ساخت شاهد اجرای پروژه میامی به سمت جیلان هستیم که از جمله درخواست‌های مکرر مردم منطقه بود.

وی افزود: طول این محور ۵۱ کیلومتر است که در سه مقطع در قالب سه پروژه این جاده عقد قرارداد شده است قطعه اول این محور به طول ۱۴ کیلومتر از سمت میامی آغاز به ساخت شد که خوشبختانه ۱۰ کیلومتر آن روکش آسفالت دارد.

عمیدی تصریح کرد: این مسیر همچنین یک پل راه آهن دارد که آن هم در هفته دولت سال جاری عقد قرار داد شد تا پیمانکار عملیات اجرایی آن را هم انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه میزان برآورد این طرح ۲۷ میلیارد تومان است گفت: ادامه مسیر نیز ۱۴ کیلومتر به مبلغ ۴۱ میلیارد تومان عقد قرارداد شده که بتوانیم مسیر به سمت جیلان و همچنین پل راه آهن به سمت میامی را در فاز اول افتتاح کنیم.

عمیدی افزود: امیدوار هستیم که از اعتباراتی که از محل سفر استانی رئیس جمهور داده می‌شود بتوانیم فاز اول، دوم و پل این طرح را به هم متصل کنیم. این طرح باعث می‌شود که مسیر میامی به آزاد شهر ۴۲ کیلومتر کوتاه‌تر شود که هم مسیر برای مردم تسهیل می‌شود و هم رونق گردشگری و تردد در منطقه جنوب شهر کلاته خیج انجام خواهد شد.