شناسهٔ خبر: 123133 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۸ ماه گذشته انجام شد؛

تسطیح نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر از محورهای نی ریز و بختگان

تسطیح نزدیک به 300 کیلومتر از محورهای نی ریز و بختگان، فارس رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نی ریز و بختگان از تسطیح ۲۹۰ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی خود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)، امیر شاهسونی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نی ریز و بختگان گفت: بعد از بارندگی و سیل تابستان امسال، ۲۹۰ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی این اداره رفع آب شستگی و تسطیح شد.

وی افزود: قبل از بارش های پائیزی نیز اقداماتی برای ابنیه فنی از جمله؛ تعمیر و تثبیت ۲۱ دستگاه پل، ۶ کیلومتر قنوروبی، تنقیه ۱۰ دستگاه پل به همراه بازدید و ثبت ۷۱۰ دستگاه پل در سامانه bms سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صورت گرفته است.

شاهسونی در ادامه بیان کرد: لکه گیری محورهای حوزه با استفاده از آسفالت گرم(۸۰تن) و آسفالت سرد(۳۰تن) به همراه ۸ کیلومتر درزگیری سطوح جاده ها انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه گفت: در محورهای نی ریز _ آباده طشک، نی ریز_ استهبان و نی ریز به قطروئیه به ترتیب ۴۰۰هزار، ۲۵۰هزار و ۲۰۰هزار مترمربع تیغ زنی و بوته کنی در آنها صورت گرفت.

وی از اقدامات بهسازی راه ها به اصلاح و بهسازی کنارگذر پلها(۵پل) در محور نی ریز_قطروئیه، شانه سازی و بخشنده کردن ۴ کیلومتر با درواسیون ۱۲ دستگاه پل در محور حسن آباد_ ده چاه و شانه سازی و اصلاح آب بردگی ۸ کیلومتر به همراه درواسیون ۲۰ دستگاه پل در محور مشکان_شهریاری اشاره کرد و افزود: تسطیح حریم و احداث ۷ پارکینگ و ایجاد هره خاکی بیش از ۵ پل در محور قطروئیه_سیرجان نیز در ۸ ماه گذشته به انجام رسیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نی ریز و بختگان در پایان ضمن اشاره به احداث رمپ های نصیر آباد و حیدرآباد به طول ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰متر واقع در محور قدیم نی ریز_آباده_طشک گفت: عملیات اجرایی اصلاح نقطه پرحادثه پیچ حسین آباد(محور قدیم نی ریز_طشک) با احداث یک دستگاه پل لوله ای(قطر یک متر و طول ۱۲متر)، تعریض ۲دستگاه پل به طول های ۵ و ۹ متر به همراه ۵۰۰متر خاک ریزی و زیرسازی به اتمام رسیده است.